Tonåring som vill åka på festresa i sommar
Låt henne bestämma själv. Hon är ju 18 då. Men var också tydliga med att hon också får ta ansvar och konsekvenser för sitt handlande och att ni inte kan hålla henne under armarna om saker går dåligt.
Låt henne bestämma själv. Hon är ju 18 då. Men var också tydliga med att hon också får ta ansvar och konsekvenser för sitt handlande och att ni inte kan hålla henne under armarna om saker går dåligt.
Nej nej och återigen nej.
en 17-årig tjej åka med kompisar till semesterorter med fylla och sex.
vad är det för WT-föräldrar som säger ja till det.
jag hoppas du säger nej. Kontakta de andra föräldrarna och fråga om de har sagt ja.
fråga om de är korkade. Saker ska kallas för dess rätta namn
föräldrar som låter 17-åringar åka på semesterresor utan 100 % koll på varje steg är oansvariga
det är som att be om problem. en korrekt uppfostrad 17-åring frågar inte ens om något sådant
ja, jag gammalmodig. jag är konservativ i många frågor.
det är nu din roll som förälder prövas. Det är nu som din uppfostran visar sig.
älskar du din dotter blir det NEJ!!!!
https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-022-14823-0#ref-CR21
Sedan är ju som alltid frågan vad som är hönan och vad som är ägget, men faktum kvarstår att det är bäst att undvika partners som har många ex-partners för långsiktiga relationer.
Studien ovan visar ett samband mellan många sexpartners och högre grad av ångest och oro, och som ökar ännu mer vid oskyddat sex.