Fin relation, men utan kärlek!
Relationsproblem är egentligen fel rubrik. Vi har i grunden en fin relation. Vi har trevligt, vi är vänliga mot varandra, vi gör saker med barnen, vi skrattar ihop. Är det kallt sätter han igång sätesvärmaren på passagerarsidan. Men det är det andra, det som skiljer en vän från en partner, som saknas.
Jag skulle vilja pussas, på munnen, hej och hejdå. Jag skulle, bara någon gång per år, vilja få höra att han älskar mig. Jag skulle, bara en enda gång under alla hans tjänsteresor, få höra att han saknar mig. Jag vill få höra att jag snygg, bra, att han tycker om mig. Jag vill ha sex oftare än vad sjätte vecka (i bästa fall). Jag vill kunna ge honom en puss, utan att han vänder kinden mot mig istället.
Och jag fattar att det kanske låter bortskämt. Det är liksom inte rimligt att barnen ska växa upp i två hem för att jag inte får en puss på munnen, men det är också själadödande att leva i en relation där man faktiskt inte känner sig älskad. Omtyckt absolut, men det är inte samma sak.
Och ja, vi har pratat. Men han vill inte kommunicera kring det här. När det kommer till känslor kan och vill han inte prata. Och nej, han säger tvärnej till terapi i frågan (men jag får gärna gå om jag vill sluta känna så här).