Inlägg från: Anonym (Du sa nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du sa nej)

Övertramp eller överreaktion?

Anonym (Olustig) skrev 2024-03-17 13:58:08 följande:

Tack för stöd. 

Är van vid lite hårdare tag med tidigare partners, i både rollen som dominant och undergiven, men då brukar vi alltid hålla benhårt på vad som är överenskommet innan träffen. Finns inga uttalade regler eller gränser kollar man av om allt känns okej under tiden... Sen kunde jag ju ha avbrutit men var rädd för hur han skulle reagera, i och med att jag redan erbjudit honom att sova över. Därför känner jag att det hamnar lite i en gråzon, för det fanns ju samtycke till sexet (på kvällen i alla fall) men inte allt som hände under tiden, men jag sa ju heller aldrig nej. Så kanske mer ett tänjande på mina gränser som jag inte var bekväm med. 

Skäms över hur omdömeslös jag själv var som inte satte tydligare gränser också, och nu får stå med konsekvenserna. 

Ringt och pratat med honom och han verkar inte riktigt se problemet, att vi båda var skyldiga till missförstånden och att han trodde att jag gillade det. Förstår att vi båda är medskyldiga men jag hade nog uppskattat lite mer omtanke.

Det där låter som övergrepp. Du sa nej. Och bara för att du sa ja kvällen innan betyder inte det ja idag. Jag ville inte att min man tog mej på brösten igår, något jag normalt sätt gillar. Så han tog mej på brösten, för att jag brukar gilla det. Men jag fick säga till han faktiskt, så han slutade. Kort sagt ska ett nej allt respekteras och du sa nej.
  • Anonym (Du sa nej)
    Anonym (?) skrev 2024-03-17 19:56:25 följande:
    Du verkar göra helt rätt i att runda av och avsluta. Maken till respektlöshet  har jag aldrig hört tala som , förutom  våldtäkt i så fall. 
    Man kan aldrig veta vilket hem-släp man får med sig och ibland har man ren jävla otur. 
    En våldtäkt är aldrig otur. Jag tycker du gör en polisanmälan TS. Det var upprepade nej från dej som han inte respekterade. 
  • Anonym (Du sa nej)
    Anonym (E) skrev 2024-03-18 00:40:46 följande:
    Ja, det är en våldtäkt. Ingenting skedde med samtycke. Ts du kommer nog att förstå det när du får distans till det.
    Ja, och då kommer det kännas bättre att du har polisanmält. I och med polisanmälan kommer det också bli lättare för han att förstå varför du framöver inte vill ha kontakt med han. Om nu polisen inte lägger ner ärendet på grund av resursbrist. Jag har själv råkat ut för det, men det gällde inte våldtäkt. I vilket fall som helst känna det bra att anmäla övergrepp. Det är att stå upp för sej själv. Den här mannen hade många chanser att lyssna på dina nej, men han valde våldtäkt. Kanske vågar du inte polisanmäla honom. Men det vore rätt sak att göra. Du har inte gjort något fel och du sa nej.
  • Anonym (Du sa nej)

Samtyckeslagen:
     Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta

Då är det helt tydligt också med stöd av förbättrad lagstiftning att du blivit utsatt för övergrepp TS. Eller hur?

Sen tycker jag du kan använda den här tråden som bevis för vad som skedde och när. Jag hade polisanmält helt klart. Varför skulle du inte göra det, måste du fråga dej. Ta hand om dej.

Svar på tråden Övertramp eller överreaktion?