• Nandez

Robinson 2024 Vår

I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀

Väl mött😀

OBS
    Inga spoilers 

• Svar på tråden Robinson 2024 Vår
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-22 19:59:02 följande:

Vill inte spoila nåt då jag ser att ingen är inne nu, men måste säga att Markus blev väldigt kaxig i kväll.

Jag såg det med.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-22 20:23:04 följande:
    Ja,samma här. Hellre att någon av Olivia eller Simone hade fått åka ut.
    Jag hade sett att Alma och Simone gick vidare . Inte Olivia eller Maurin.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-22 20:33:09 följande:
    Jag hade sett att Alma och Simone gick vidare . Inte Olivia eller Maurin.
    Hellre Maureen än Simone pga det de gjorde mot Ci.
  • Anonya

Jag tyckte det var trist att Alma åkte ut. Att Gustaf åkte ut förra veckan tycker jag var riktigt trist.

Jag har hejat mycket på Alex. Jag hoppades att Zayera skulle åka ut så att inte Alex skulle ge sin immunitet till henne och riskera att själv bli utröstad. Nu åkte hon ut, men han gav ändå bort sin immunitet. Jag blev besviken på Alex när han så hårt gick åt Pål och att Pål skulle välja Alex som duellant ifall han var den som blev utröstad. 

Jag såg att de som skrev här höll med Alex om att Pål borde valt Alex eller åtminstone inte en tjej och att det var ett fegt beslut att välja Maureen. Jag håller inte alls med. Det är en tävling där alla paktat och allt möjligt för att gå så långt som möjligt. Dessutom är det en prissumma på en halv miljon kronor. Varför skulle man inte välja den man tror sig ha störst chans att vinna över? Vad gäller Zaeyra tycker jag inte hon hade varit en värdig vinnare, för utöver sina sociala tillkortakommanden så hjälpte hon aldrig till med något och sprang aldrig i tävlingar. Det sistnämnda tycker jag gör att produktionen inte borde tagit med henne eftersom det är en stor nackdel för laget.
    Jag är mycket för tolerans, hjälpa andra osv men tävling är tävling. 

• Jhannis
    Anonya skrev 2024-05-22 22:48:02 följande:

Jag tyckte det var trist att Alma åkte ut. Att Gustaf åkte ut förra veckan tycker jag var riktigt trist.

Jag har hejat mycket på Alex. Jag hoppades att Zayera skulle åka ut så att inte Alex skulle ge sin immunitet till henne och riskera att själv bli utröstad. Nu åkte hon ut, men han gav ändå bort sin immunitet. Jag blev besviken på Alex när han så hårt gick åt Pål och att Pål skulle välja Alex som duellant ifall han var den som blev utröstad. 

Jag såg att de som skrev här höll med Alex om att Pål borde valt Alex eller åtminstone inte en tjej och att det var ett fegt beslut att välja Maureen. Jag håller inte alls med. Det är en tävling där alla paktat och allt möjligt för att gå så långt som möjligt. Dessutom är det en prissumma på en halv miljon kronor. Varför skulle man inte välja den man tror sig ha störst chans att vinna över? Vad gäller Zaeyra tycker jag inte hon hade varit en värdig vinnare, för utöver sina sociala tillkortakommanden så hjälpte hon aldrig till med något och sprang aldrig i tävlingar. Det sistnämnda tycker jag gör att produktionen inte borde tagit med henne eftersom det är en stor nackdel för laget.
    Jag är mycket för tolerans, hjälpa andra osv men tävling är tävling. 

Håller med dig om vad du skriver om Zaeyra för hon var inte en värdig vinnare. Hon var med för att få vara på en gratis resa och hon kom ändå långt, men när hon var ingen tävlingsmänniska inte heller social med det andra deltagarna.

Alex var lite kaxig när han gav bort sin immunitet, men tänkte väl att han skulle vara snäll med Simone då dem lovat att hålla om varandras rygg på Gränslandet.

Pål var Pål och nu är han ute. Han var inte så snäll alla gånger.

Det är flera av deltagarna som inte vet vad ett socialt spel är utan alla kommer in och tänker bara på sitt ego. Klart så finner några av spelarna vänner och inser att ska man kunna vara med i ett lag så får man jobba för laget. Deltagarna borde rösta ut i första hand dem som  inte hjälper till med mat, vatten och allt i kring lägret. Det är alldeles för många unga deltagare som lärt sig hemma att det bara är att gå köpa mat från affären eller köpa/beställa från snabb matkedja. 
    Jag skulle vela att nästa Robinson sätter deltagarna att jaga sin mat och att fiska och att se till att lägerelden inte slocknar inte bara att deltagarna förväntar sig att det blir serverade maten framför näsan. Sen är tävlingarna väldigt mesiga jämfört med Robinson Australia.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-23 19:41:30 följande:

Då var det dags för Plankan då.

Undrar om Markus faller i
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-23 19:45:03 följande:
    Undrar om Markus faller i
    Det ser ju illa ut. Men det blev tyvärr Alex.
Svar på tråden Robinson 2024 Vår