• Mandel

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Styrketränar du är du troligen inte tjock, rör du inte på dig alls är du troligen lite överviktig.
    Tjock blir man när det börjar vara BMI30 och man inte är vältränad så det bara är muskler.

BMI funkar inte på vältränade människor beroende på vad man tränar. Löpare är magra medans gymmare är mer muskulösa och tunga.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Lynx123 skrev 2024-03-19 17:14:25 följande:
    Fast jag skulle hellre umgås med henne...han verkar ju vara helknäpp! 😉🤣💩
    Har inte googlat utan killgissar friskt, men var hon inte ganska många år äldre än honom när filmen spelades in?
    En väldig skillnad på 60år mot 80 år även om hon blivit tjock.

Sedan är ju Tom Cruise och vissa andra Hollywoodkändisar ganska unika då de de åldras med en helt annan "värdighet" än normala män. De är ju kändisar delvis pga sitt utseende och är ju oftast snyggare än gemene människa ifrån start...

Som kvinna 50 år och i dejtingsvängen kan jag lätt säga att majoriteten av männen inte ens är i närheten av att se så bra ut som Tom Cruice ens när de är 40 och då tycker jag väl inte att Tom är världens vackraste direkt...
  • Mandel

Hittade denna länk:

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett&utm_medium=iframe&utm_campaign=2024-03-20

Kvinnan på bilden med BMI23,4 - normalviktig, har ju väldigt fluffig mage och just bukfett är väl det mest ohälsosamma man kan ha.

Jag har i många år reagerat både på män och kvinnor som har dessa "grodkroppar" som jag kallar det. Smala armar och ben, men en stor rund mage.

• Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-20 12:32:37 följande:
    De flesta. Både män och kvinnor anser att en slank kropp på kvinnor är attraktivare.

Så att säga att kvinnor ska vara mjuk eller kurvigt och att det är kvinnligt. Känns del att säga när så många idag är överviktiga.
    Fast historiskt har det väl alltid i konsten avbildats kvinnor med lite större byst, smal midja och fylliga rumpor. Finns säkerligen undantag.
    Och det beror även på i vilken del av världen man befinner sig. Vissa kulturer föredrar fylliga kvinnor medans vissa länder i Asien och numera västvärlden sedan 60- 70-talet så är det smalt/magert/litet som hägrar.

I samband med porrens intåg i "folkhemmet" med internet så har även fejkbröst och rumpor blivit populärt. Kvinnor ska inte ha naturliga former för då är de mulliga/tjocka, men om de har opererat sig till det så är det bara attraktivt/upphetsande.

Och rent krasst så handlar det även om biologi i de fallen. Kvinnor med former signalerar att de har lättare att föda och amma barn och en kvinna med lite hull klarar sjukdom, svält osv bättre än en mager.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-20 13:23:32 följande:
    Bara för att konsten avbildade det. Betyder inte att alla män gillade tjocka kvinnor.  De flesta kvinnor var inte tjocka på den tiden.

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

"Lower BMI may be perceived as advantageous as it signifies better health, fertility, youthfulness, and maternal investment. Earlier research has found that the most desired BMIs are approximately 18-20, considerably below the average or typical values of young women in well-fed populations."
    Jag var inte ute efter att alla män måste tända/attraheras av kvinnor med former utan mer åt att det idag blivit inne att vara väldigt smal och att vi matas med att det är det enda rätta via media.
    Alla tänder på olika saker.

Jag personligen springer åt andra hållet när någon är egen företagare/VD/högre chef eller liknande medans andra kvinnor ser det som en stor fördel.
    Alla gillar olika och det viktiga är att man är nöjd med sig själv- och självklart har en hälsosam vikt. 
  • Mandel
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-20 13:38:56 följande:

Det finns säkert kulturella skillnader men större internationella undersökningar talar för att män föredrar kvinnor med lågt BMI. Kring 20.

BMI 17-20 enligt figur a. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1689653/pdf/10097394.pdf

"The findings revealed that men preferred women?s bodies with lower BMI and body fat levels for attractiveness compared to those considered healthy and fertile. Additionally, younger men preferred women?s bodies with lower BMI and body fat levels than older men."

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

BMI 20-22:

bpspsychub.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bjop.12451

Finns många fler exempel. 

Nu börjar det bli intressant tycker jag! Förstår att du inte kan svara för andra, men det är ok att filosofera och gissa!

Hur kommer det sig att så många då är tillsammans med någon som de egentligen inte är intresserade/attraherade av?
    Med tanke på Förekomsten av övervikt och fetma har ökat kontinuerligt i den vuxna befolkningen sedan 80-talet. Idag har 51 procent antingen övervikt eller fetma. Snabbast ökning har skett bland yngre vuxna men förekomsten ökar i alla samhällsgrupper.

Jag jobbar i en miljö med hundratals (tusentals) unga män och kvinnor och det är verkligen inte så att alla är smala som unga och sedan ökar i vikt så man är för lata för att skilja sig utan många är tämligen fylliga redan i 20-årsåldern.
    Ser hela tiden kraftigare tjejer med pojkvänner och tvärt om. 

Så frågan är om undersökningen egentligen visar vad folk drömmer om precis som vid de flesta andra undersökningar. Man svarar efter ett önsketänkande och inte efter verkligheten? 
    Jag drömmer om en ny manuell BMW med gammal hederlig handbroms och inte elektrisk. Ingen orealistisk dröm bland folk som gillar att köra bil, men när jag skulle förverkliga den blev jag tämligen utskrattat av de unga bilförsäljarna för någon manuell bil tänkte de inte sälja till mig - en orealistisk dröm. Jag drömmer ju ändå fortfarande om en manuell BMW, men behåller väl min Passat med automat då...

När det väl kommer till kritan så är kravspecen kanske inte så viktigt längre utan ska man ha en relation får man nog faktiskt ändå finna sig i att stryka/kompromissa på en del krav man har både när det gäller fysiken på personen och ordningen hemma.

Har själv precis frångått en big deal på min "kravspec" fast då kring ålder. Dock har jag svårt för att se att jag skulle kunna bli tillsammans med en man med ölmage - några kilos övervikt är en sak, men en ölmage är big no!
    Ska man ha en buk i pannan när man suger... URK!

Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?