Nu börjar det bli intressant tycker jag! Förstår att du inte kan svara för andra, men det är ok att filosofera och gissa!
Hur kommer det sig att så många då är tillsammans med någon som de egentligen inte är intresserade/attraherade av?
Med tanke på Förekomsten av övervikt och fetma har ökat kontinuerligt i den vuxna befolkningen sedan 80-talet. Idag har 51 procent antingen övervikt eller fetma. Snabbast ökning har skett bland yngre vuxna men förekomsten ökar i alla samhällsgrupper.
Jag jobbar i en miljö med hundratals (tusentals) unga män och kvinnor och det är verkligen inte så att alla är smala som unga och sedan ökar i vikt så man är för lata för att skilja sig utan många är tämligen fylliga redan i 20-årsåldern.
Ser hela tiden kraftigare tjejer med pojkvänner och tvärt om.
Så frågan är om undersökningen egentligen visar vad folk drömmer om precis som vid de flesta andra undersökningar. Man svarar efter ett önsketänkande och inte efter verkligheten?
Jag drömmer om en ny manuell BMW med gammal hederlig handbroms och inte elektrisk. Ingen orealistisk dröm bland folk som gillar att köra bil, men när jag skulle förverkliga den blev jag tämligen utskrattat av de unga bilförsäljarna för någon manuell bil tänkte de inte sälja till mig - en orealistisk dröm. Jag drömmer ju ändå fortfarande om en manuell BMW, men behåller väl min Passat med automat då...
När det väl kommer till kritan så är kravspecen kanske inte så viktigt längre utan ska man ha en relation får man nog faktiskt ändå finna sig i att stryka/kompromissa på en del krav man har både när det gäller fysiken på personen och ordningen hemma.
Har själv precis frångått en big deal på min "kravspec" fast då kring ålder. Dock har jag svårt för att se att jag skulle kunna bli tillsammans med en man med ölmage - några kilos övervikt är en sak, men en ölmage är big no!
Ska man ha en buk i pannan när man suger... URK!