• Anonym (Mx)

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Anonym (M) skrev 2024-03-19 10:04:33 följande:

Försökt gå ner i vikt men går inte? hur lite jag än äter och hur mycket jag än rör mig. Enda gången jag gick ner i vikt var under graviditeten då man får ökad förbränning?. 

Det finns ingen som tror på detta.

Du är troligtvis en aning överviktig, men om du mår bra och trivs så spelar väl det ingen roll?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-19 12:32:37 följande:
    Låg på sjukhus vägde 63 kg, lika lång som TS. Läkarna var på mig om att jag skulle äta för att öka i vikt, en dietist ordinerades av läkarna. Dietisten skrev ut näringsdryck på recept, Fortimel
    Låter galet. Då ligger du ju på bmi22,9. Hur kan det klassas som sjukligt undernärd?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (O) skrev 2024-03-19 13:18:05 följande:
    63 kg till 166 cm är ju verkligen inte ens undervikt.
    Måste vara en fantasi/lögn, alternativt handla om något kring hälsan snarare än vikten.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (O) skrev 2024-03-19 13:21:18 följande:
    De flesta män föredrar smala/normalviktiga kvinnor. Sedan är det ju så att Pelle (och alla andra) har rätt att ha vilka preferenser de än vill. Brukar du kritisera män som gillar tjocka kvinnor också eller är det bara ett problem så fort det gäller en man som gillar tunna kvinnor? Sedan är man inte heller en kvinnoförtryckare enbart för att man föredrar smala kvinnor, vilket otroligt absurt uttalande. Det vore lika korkat som att påstå att man är en mansförtryckare om man föredrar långa män framför korta (vilket de flesta kvinnor faktiskt gör). Och då är jag själv kvinna. Alla har preferenser, så även du. 
    Jag kan bara hålla med dig.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 13:42:18 följande:
    Då ser jag sjukligt mager ut och folk börjar undra hur jag mår. XS och 34 ramlar av mig liksom...
    För min del passar det att väga 62-63kg till mina 163cm. 

Har inte stora bröst utan normala som sitter där de ska trots ålder, smal midja, en bålstabilitet utöver det vanliga (mtb-cyklist och använder "magen" för att parera i skogen) och landsvägscyklingen har fått mig att lära mig att använda rumpan så välsvarvad rumpa/lår trots att jag passerat 50.

Älskar män i träningssammanhang som ser mig som lätt att brotta omkull då jag ser så liten och nätt ut och så är det de själva som åker i backen då jag är stark. 
    Hur ofta brottas 50+kvinnor med okända vuxna män/gubbar spontant? Går du på brottning eller vad tränar du då?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-19 13:42:53 följande:
    Varför skulle jag ljuga om det, vilket otrevligt inlägg. Har ingen anledning eller vinning att hitta på, det är sant det jag skrev
    Då var du troligen undernärd och inte underviktig.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Berit) skrev 2024-03-19 14:13:06 följande:

Undernärd kan man vara oavsett vikt det är vanligt att de som väger 600 kilo i USA är undernärda för de äter bara tomma kalorier och har brist på allt. 

Det måste vara sjukt mycket information som saknas men en teori är att personen gått ner väldigt mycket snabbt samtidigt som personen har en sjukdom som kollas av vården. Exempelvis ätstörning kombinerat med typ 1 diabetes då kan en snabb viktnedgång vara livsfarlig även om vikten är normal. Personer med typ 1 diabetes och anorexia mixtrar ibland med insulinet för att gå ner i vikt fort det är farligt men effektivt.  

Ja, det har nog utelämnats information som gör det mer trovärdigt och logiskt.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 15:05:57 följande:

Nja, är personen 50 år är det inte övervikt, men är personen bara 40 så är det lite övervikt.

Istället för att eventuellt trycka på ogilla, så kanske du kan berätta hur det kommer sig att du som 50+kvinna brottas med okända män/gubbar och slänger dom i backen?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 15:34:06 följande:

Det är normalt, på gränsen till övervikt. Låt det vara så, men akta dig så att du inte ökar mer.

...sedan beror det ju på ålder också, nu utgick jag ifrån att du är ung. När man blir äldre, typ över 40-45 - och särskilt om man fött flera barn - så BLIR man naturligt lite fylligare med åren. Det fattar alla, och det är vad alla förväntar sig också (om man ska träffa en främling från en dejtingsajt t.ex..)

Det är vad man förväntar sig, men inte vad man föredrar. Så dom som klarar av att hålla vikten har en fördel av detta på dejtingmarknaden
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 15:41:39 följande:
    Barn - och ungdomstränare så vid utbildningar så är det praktiska övningar och då bland annat olika balans, styrke osv.
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 15:44:46 följande:
    Slänger ingen i backen, men de kan definitivt inte få omkull mig. 
    Utbildningar med praktiska övningar inför tränaruppdrag.

Fintade äldre karlar inom sport/idrott redan som 18-åring och har hela skolåldern fått mycket skit för att jag faktiskt var (och fortfarande) är bättre än många jämnåriga killar - numera män.

Ok, då klarnar bilden en aning.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 15:41:31 följande:
    Fast stämmer det, om du träffar en 50-årig kvinna med tre barn, att du skulle föredra att hon var pinnsmal framför lite fyllig? I den åldern är smalhet oftast lika med skinntorrhet, snarare än med den unga, slanka flickans vidjelinjer.
    Jag tänker att jag varken vill ha en pinnsmal eller någon fyllig. Normalvikt med ett BMI mellan ungefär 20-24 fungerar mer än väl om hon även har en grym personlighet som passar mig och att vi trivs ihop.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Basil) skrev 2024-03-19 19:18:05 följande:
    Hon är för smal för min smak. Lite hull att hålla  vill jag ha. Omysigt att gnugga mot benbitar.
    Frågan är varför det är så accepterat att prata nedvärderande om smala människor?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Basil) skrev 2024-03-19 21:24:28 följande:
    Är det att prata nedvärderande om någon att säga att hon inte motsvarar mina sexuella preferenser?
    Nä. Men däremot att du inte gillar att gnugga benbitar, det är ett nedvärderande uttryck.
  • Anonym (Mx)
    Reclaimyourself skrev 2024-03-19 22:22:42 följande:

Nej jag tycker inte att man är tjock med 70 kg till 166 cm! Mullig snarare. Men det är bara vad jag tycker.:
    BMI-skalan ger jag inte fem öre för eftersom den inte talar om hur mycket som är muskler, fett och vatten, eller något om hur personen ser ut i kroppen och hur proportionellt allt är fördelat. 

Hur kan ni skriva att 49 kg till 165 cm är lagom?! Det var ungefär så min bästis vägde när hon var sjuk i anorexia och var riktigt mager! 

Nu låter jag kanske som en överviktig och avundsjuk person, men nej jag är 166 och väger ca 58- DET är däremot lagom! 49 är undervikt! 
    Verkar vara ett gäng totalt vikt-och smalfixerade här i tråden! 

Jag tror inte det bara är ett gäng smalfixerade i tråden. Övervikt och fetma normaliseras precis som mängden mat och godis under åren. Vi blir bara fetare och kostnaderna för övervikt och vård stiger för varje år.

Anledningen är enkel. Vi äter för mycket, för onyttigt, rör oss för lite och blir allt mer bekväma i vår livsstil.

Jag pratar inte om dig specifikt utan om samhället generellt.
  • Anonym (Mx)

Grattis till er som dejtar medelålders och som hittar gubbar som ser bättre ut än Tom Cuise. Det låter nämligen inte rimligt alls.

Posta gärna en bild på någon(vem som helst) mellan 50-60 som ser bättre ut än honom, så att man har chans att se era preferenser?

• Anonym (Mx)
    Tom Araya skrev 2024-03-20 09:53:55 följande:
    Jamie-Lee Curtis är 65 och är fan så mycket snyggare än herr Cruise.
    Dejtar du henne? Då är det bara att gratulera
  • Anonym (Mx)

Hittade en bild på henne, men ingen som verkar äkta på en åldrande Tom Cruise. De bilder som finns på honom när han är äldre verkar vara framtagna i appar som lägger på åldrande. Det är nog för att många vill se honom åldras.

Sen kan han vara väldigt noga med att inte lägga ut ofördelaktiga bilder på sig själv kan jag tänka mig.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-20 13:17:05 följande:
    Det kan inte vara så att du hade extra hull när du träffade de killar som gillade att du hade extra hull också ?
    Är var du slankare och tyckte du skulle lägga på sig extra hull ?
    Sen är inte alla helt ärliga med vad dom tycker. Det kallas social kompetens har jag hört.
  • Anonym (Mx)

Mandel - Ja, självklart handlar det om vad man kan få för partner. Dom flesta får såklart kompromissa med vad dom helst vill ha beroende på sina egna förutsättningar och tillkortakommanden.

Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?