Inlägg från: Anonym (Vältränad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vältränad)

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Jag är kvinna och är på gymmet 5 dagar i veckan, väger 77 kg och 1.71 cm. Har inte mkt fett på kroppen Solig

• Anonym (Vältränad)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-03-19 22:24:23 följande:
    Det är imponerande att få till den muskelmassan som kvinna. 5 dagar gymmande i veckan här med, 67kg på 1,76. Har en del muskler men även rättså lagom mängd fett på rätt ställen. Ska ner till 65kg till att börja med, kanske mot 62-64 beroende på hur det ser ut.

Jag ser atletisk och smal ut vilket jag egentligen inte är. Men stor kropp där allt fördelas.
    Vad menar du med: "Jag ser atletisk och smal ut vilket jag egentligen inte är". Tyvärr finns mycket gymfolk med sjuklig kroppsuppfattning. Det finns också många yngre tjejer som har ätstörningar som läser såna här trådar, så jag känner att jag måste reagera.
  • Anonym (Vältränad)
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-20 17:37:09 följande:
    Ja, det kan man ju inbilla om man själv inte klarar av att uppnå idealet..
    Vilket ideal pratar du om? Ditt ideal? Kunde inte va mindre intresserad av att uppnå någon annans sjuka ideal.
  • Anonym (Vältränad)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-21 23:33:59 följande:
    Nu gillar jag inte själv jättesmala kvinnor även om jag föredrar det framför en tjockis. Dock är det ändå så att idealet är smala kvinnor. Så vet inte vad som är sjukt i det. Det är precis lika sjukt som att kvinnor gillar långa män. 
    Personligen tycker jag det är mer sjukt med smalhetsideal: Lite mulliga tonårstjejer har svårt att känna sej bekväma. Många av dem tillbringar en avsevärd tid på sjukhus för ätstörningar istället för att delta i den obligatoriska skolundervisningen och DET är inte alls okej. 

Sen har vi trots allt en fetmapandemi i Sverige. Men kvinnor som jag som tränar på gym 5 dagar i veckan är långt borta från den trots ett BMI som indikerar övervikt. Även mulliga tonårstjejer med fullt pådrag av kvinnliga hormoner är också normala och behöver få veta det.
Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?