• Anonym (Rob)

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Varför postar du detta i psykisk ohälsa?   Övervikt och psykisk ohälsa hänger ofta ihop.  Ta tag i din psykiska ohälsa och börja jobba med kost träning.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-19 11:34:44 följande:
    Det stämmer inte, går hon ner så mycket blir hon underviktig. 
    Nu är du totalt ute och cyklar.  Går hon ner 15 kg har hon bmi 20.  Vilket jag skulle säga är en bra vikt för en kvinna. Även om jag personligen föredrar lite lägre.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2024-03-19 12:30:08 följande:

Så sjukt! män har sånna krav på att kvinnor inte ska väga nånting knappt. Själv har dom komplex antingen för sin stora gubbmage, eller vill ha supersmala kvinnor, för att dom själva har komplex över sin taniga Lilla kropp

Så sjukt!  Kvinnor har samma krav på att män inte ska vara under 180 cm.  Själv kan dom ha komplex för sin tantmage eller vilja supetränade kvinnor, för att dom själva har komplex över sin feta kroppshydda.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-19 12:36:33 följande:
    Så sjukt!  Kvinnor har sånna krav på att män inte ska vara under 180 cm.  Själv kan dom ha komplex för sin tantmage eller vilja supetränade män, för att dom själva har komplex över sin feta kroppshydda.
    Edit.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-19 12:32:37 följande:
    Låg på sjukhus vägde 63 kg, lika lång som TS. Läkarna var på mig om att jag skulle äta för att öka i vikt, en dietist ordinerades av läkarna. Dietisten skrev ut näringsdryck på recept, Fortimel
    Vad har hänt med läkarkåren idag ?  Är du vegetarian?  Då får man inte all näring man behöver.

Däremot öka i vikt vid 63 kg??  Hade kunnat förstå om du vägde 33 kg.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (O) skrev 2024-03-19 13:14:29 följande:
    Då måste man vara ganska så muskulös om BMI ska vara så pass missvisande och jag antar att ts inte är så pass muskulös. Det är få kvinnor som är det. BMI stämmer för de allra flesta, såvida man nu inte har väldigt mycket muskler, vilket de flesta ej har. BMI 30 är fetma, man är tjock långt innan dess..
    Exakt så.
    Jag väger lika mycket som ts och är 8 cm längre.  Är man och styrketränar 3 dagar veckan och har gjort så i 5 år.   
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 13:42:18 följande:
    Då ser jag sjukligt mager ut och folk börjar undra hur jag mår. XS och 34 ramlar av mig liksom...
    För min del passar det att väga 62-63kg till mina 163cm. 

Har inte stora bröst utan normala som sitter där de ska trots ålder, smal midja, en bålstabilitet utöver det vanliga (mtb-cyklist och använder "magen" för att parera i skogen) och landsvägscyklingen har fått mig att lära mig att använda rumpan så välsvarvad rumpa/lår trots att jag passerat 50.

Älskar män i träningssammanhang som ser mig som lätt att brotta omkull då jag ser så liten och nätt ut och så är det de själva som åker i backen då jag är stark. 
    Praktexempel på hur sjukligt skev världen har blivit. Du ser inte sjukligt smal ut vid 55 kg oavsett vad du eller andra säger.  
    Sen kan vikt se väldigt olika ut beroende på hur mycket muskler och fett man har och vart det är placerat. En annan faktor är hur ens skelett är format.  På en del syns benen tydligare helt enkelt. Och för det betyder det inte att man är sjukligt smal.

Men det är ju bra att du är nöjd med din trivselvikt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 15:41:31 följande:
    Fast stämmer det, om du träffar en 50-årig kvinna med tre barn, att du skulle föredra att hon var pinnsmal framför lite fyllig? I den åldern är smalhet oftast lika med skinntorrhet, snarare än med den unga, slanka flickans vidjelinjer.

Smal helt klart. Se på Isabella Scorupco 52 år.

www.express.co.uk/celebrity-news/1650252/izabella-scorupco-james-bond-goldeneye-age-pictures-photos-instagram-news
  • Anonym (Rob)

Övervikt är inte smickrande i någon åldersgrupp.

Vem har åldrats mest ?  Tom Cruise eller Kelly som uppenbarligen inte har tagit hand sin kropp.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Eva) skrev 2024-03-19 17:08:10 följande:

Jag är 165 cm och väger 49 kilo, jag ser lagom ut. Hade jag vägt 20 kilo mer hade det sett rent förskräckligt ut. Men det beror mycket på hur vikten är fördelat.

Låter precis lagom som du säger.
Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?