• Sza86

    Möte med chef

    Hej

    Jag ska på ett möte imorgon med min chef. Jag arbetar på en skola. Det är studiedag idag och jag arbetar hemifrån.

    Min chef, det vill säga rektor skrev att mötet kommer att handla om min arbetssituation på skolan. På grund av kommunens besparingar och nedskärningar blev jag omplacerad som lärare. jag jobbar på en mellanstadieskola nu. Tidigare har jag arbetat i en högstadieskola under 2,5 år. Jag är utbildad och tillsvidareanställd. 

    Min chef sa att jag får ta med mig en facklig representant till mötet. Mötet kommer att handla om hur undervisningen fungerar, bemötandet av kollegor och elever samt hur planen framåt ser ut och förväntningar på mig.

    Jag undervisar 2 klasser som huvudansvarig lärare och jag är resurs i en annan klass. Det fungerar när jag har en klass som huvudansvarig och när jag är resurs. Däremot fungerar inte alls med en annan klass som jag har som huvudansvarig. Eleverna lyssnar inte på mig, det är ganska högljutt och jag skriker på klassen då och då. 

    vad gäller relationen med kollegorna anser jag att jag ofta kommer överens med mina kollegor. Vi har ibland olika synpunkter, men relationen är helt ok. Min förra rektor sa att jag bara ska vara på min nuvarande skola tills vårterminen är över.   

    Vad tror ni mötet kommer att innebära för mig? 

  • Svar på tråden Möte med chef
  • Mortiscia80

    Du kommer att få höra att du bemöter elever och kollegor på ett dåligt sätt, att undervisningen har brister och hur de förväntar sig att du kommer att bete dig under den lilla tid som är kvar. Det kan vara så att du ska omplaceras igen, uppsägning är inte uteslutet beroende på hur illa du har betett dig. Om du redan har fått höra att du ska vara på denna plats tills VT är över så kan det vara så att du också får info om var du kommer att hamna sedan, om de redan vet det. Hur som helst blir det verkligen inget roligt möte.