Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

    Undviker vissa föräldrar alla lära barn allmänna regler?

    Anonym (... ...) skrev 2024-03-20 10:13:45 följande:

    Jo, jag håller med om att hon gör sitt barn en björntjänst.
    Vissa människor verkar inte ha så stark instinkt att följa regler. Det är nästan som att de får en kick av vetskapen att de gör "fel".

    Vi har väldigt lite respekt för regler och auktoriteter i Sverige. På gott och ont. Det är mycket människor gör fel, nästan med vilja. Sådant som både är "moraliskt" fel men också ibland olagligt. 

    Något är det tyvärr med samhällets utveckling, som jag märker det själv att det ändrats sedan jag själv var barn- att människor överlag bryr sig mindre om respekt, rätt/fel, lagar och regler. Det är en sorglig utveckling.


    Håller med 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Galenskap) skrev 2024-03-20 11:34:47 följande:

    Vi hoppade av den typen av aktiviteter just på grund av andra föräldrars bristande uppfostran. Jag orkade helt enkelt inte med dem. 

    Vårt barn gick på gymnastik. Man byggde hinderbanor och en del i övningen var att gå igenom hela hinderbanan enligt instruktion. Alldeles för många föräldrar tyckte att det  var helt okej att deras små gullungar ockuperade en station halva lektionen, eller gjorde något helt annat på en station så att ingen kunde använda den för tänkt övning. De stod där och log så vänt mot sina små telingar, medan andra barn otålig stod i kö. I fortsättningen avstod vi aktiviteter där föräldrar skulle delta.


    Sjukt beteende!
Svar på tråden Undviker vissa föräldrar alla lära barn allmänna regler?