• Anonym (Undrande)

    Du som har en älskarinna/kk

    Hur räknar du in henne i ditt liv? Berättar du väsentliga saker för henne eller ja berätta. Jag är älskarinna till en yngre man. Eller älskarinna är kanske att ta i. Snarare kk. Vi har känt varandra många år. Ibland ses vi hyfsat ofta, ibland går det flera månader emellan. Vi har dock kontakt några gånger per månad. Han har ett hektiskt liv med ett jobb som kräver mycket av honom, sambo, många vänner etc. Nu har jag luskat ut att en stor förändring kommer att ske i deras liv, men inget han delget mig. Tycker inte om det. Kanske jag överreagerar. 

  • Svar på tråden Du som har en älskarinna/kk
  • Anonym (Cathy)

    Är man någons kk/älskarinna har man ju nånstans godkänt spelreglerna och får finna sig i att man inte blir och inte kan prioriteras och att det i praktiken innebär att man inte har rätt att veta saker om den andras privatliv.  Man får gilla läget och följa spelreglerna eller så får man avsluta om känslorna blir för jobbiga och komplexa. 

    Jag är en upptagen mans älskarinna och även om vi har daglig kontakt så vet jag att han inte delar med sig av allting. Vissa saker är mer diffusa och andra saker har jag helt enkelt inte med att göra. Vi är väldigt  förtrogen med varandra i mångt och mycket men vissa saker har en tydlig gräns.  Saker som inbegriper mig och påverkar mig i praktiken är givetvis något vi delar men i övrigt är hans liv hans. 

    Om du överreagerar eller inte beror väl på dina egna känslor och dina tankar. Skaver det nånstans inom dig så får du väl lyssna på det och få självinsikt om vad det gäller. 

  • Anonym (Feedback)

    Rent tekniskt då ni endast har ett KK förhållande och det är tydligt att inga känslor finns med i bilden kanske man inte kan kräva så mkt.
    Men rent artighetsmässig bör man ha som ett baskrav att veta övergripande om en stor förändring kommer som flytt, giftermål, barn etc

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Feedback) skrev 2024-03-20 14:03:33 följande:

    Rent tekniskt då ni endast har ett KK förhållande och det är tydligt att inga känslor finns med i bilden kanske man inte kan kräva så mkt.
    Men rent artighetsmässig bör man ha som ett baskrav att veta övergripande om en stor förändring kommer som flytt, giftermål, barn etc


    Ja rent artighetsmässigt tycker jag det också. Nej vet jag inget kan kräva. Tycker dock det är trist att han inte berättar för mig. Ingen händelse som påverkar mig dock. Tack o lov.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-03-20 14:18:15 följande:
    Ja rent artighetsmässigt tycker jag det också. Nej vet jag inget kan kräva. Tycker dock det är trist att han inte berättar för mig. Ingen händelse som påverkar mig dock. Tack o lov.
    Det kanske är just därför han inte berättar, för att det ändå inte påverkar dig?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Cathy) skrev 2024-03-20 14:01:22 följande:

    Är man någons kk/älskarinna har man ju nånstans godkänt spelreglerna och får finna sig i att man inte blir och inte kan prioriteras och att det i praktiken innebär att man inte har rätt att veta saker om den andras privatliv.  Man får gilla läget och följa spelreglerna eller så får man avsluta om känslorna blir för jobbiga och komplexa. 

    Jag är en upptagen mans älskarinna och även om vi har daglig kontakt så vet jag att han inte delar med sig av allting. Vissa saker är mer diffusa och andra saker har jag helt enkelt inte med att göra. Vi är väldigt  förtrogen med varandra i mångt och mycket men vissa saker har en tydlig gräns.  Saker som inbegriper mig och påverkar mig i praktiken är givetvis något vi delar men i övrigt är hans liv hans. 

    Om du överreagerar eller inte beror väl på dina egna känslor och dina tankar. Skaver det nånstans inom dig så får du väl lyssna på det och få självinsikt om vad det gäller. 


    Skönt med någon i liknande situation. Jag köper hela upplägget och gjort hela tiden. Förväntar mig inget av honom. Önskar dock respekt och ärlighet av honom. Men kan han ljuga och bedra sin sambo så är han knappast ärlig med mig. Saker som inbegriper mig skulle han tala om. Den saken jag snokat reda på gör inte det. Så nej det är nog därför han inte nämnt det för mig. 
  • Anonym (Cathy)
    Anonym (Feedback) skrev 2024-03-20 14:03:33 följande:

    Rent tekniskt då ni endast har ett KK förhållande och det är tydligt att inga känslor finns med i bilden kanske man inte kan kräva så mkt.
    Men rent artighetsmässig bör man ha som ett baskrav att veta övergripande om en stor förändring kommer som flytt, giftermål, barn etc


    Komplext och inte helt enkelt...för sån vetskap kan I slutändan om man ha otur slå tillbaka . Ingen vill riskera att förvandla sin kk till kaninkokerska och att det dyker upp obehagliga överraskningar.  I stunden kan det funka fint att berätta om planer men hur känslorna förändras eller vad konsekvenserna blir av det efter 3-5-7 månader vet man inte.... 
    Givetvis är varje detalj om privatlivet en risk att bli avslöjad . Spelreglerna kan ändras fort...
  • Anonym (Lotta)

    Har en yngre jag träffar ibland, föredrar inte ordet kk. Vi berättar det mesta för varandra om vad som händer i livet. Han brukar ibland höra av sig om det är nått som han har lite jobbigt med och jag kan höra av mig till honom. 

    Personlig fråga ts, du behöver inte svara men jag får känslan lite att du vill mer med denna man du skriver om? 

  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-03-20 14:27:01 följande:

    Har en yngre jag träffar ibland, föredrar inte ordet kk. Vi berättar det mesta för varandra om vad som händer i livet. Han brukar ibland höra av sig om det är nått som han har lite jobbigt med och jag kan höra av mig till honom. 

    Personlig fråga ts, du behöver inte svara men jag får känslan lite att du vill mer med denna man du skriver om? 


    Jag träffar också en (mkt?)yngre, jag 38 och han 25.  Vi har så eldig och vild sex, att alt annat är underordnad och totalt oviktigt.  Han skiter i mitt liv utanför sängkammarn, och tvärtom.   
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-03-20 14:27:01 följande:

    Har en yngre jag träffar ibland, föredrar inte ordet kk. Vi berättar det mesta för varandra om vad som händer i livet. Han brukar ibland höra av sig om det är nått som han har lite jobbigt med och jag kan höra av mig till honom. 

    Personlig fråga ts, du behöver inte svara men jag får känslan lite att du vill mer med denna man du skriver om? 


    Nej jag vill inte mer. Tycker mycket om honom. Men att ha honom fullt ut nej. Hade jag varit i hans ålder möjligen. 
  • Anonym (Kristallen den fina)

    Vi är jämngamla och jämnupptagna och delar nog alldeles för mycket egentligen, det har med tillit att göra och har man gett den så finns den där. Båda hade kunnat obotligt skämma ut den andre men i det finns en terrorbalans.

    Jag skulle aldrig kunna använda den sortens ammunition mot en mans karriär och rykte, det vore bara för lågt. Det privata ska hållas privat.

  • Anonym (SK)

    Han vill väl inte såra dig genom att berätta att de ska gifta sig eller få barn. Och nej, som ett snedknull får man inte veta särskilt mycket.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (SK) skrev 2024-03-20 19:57:41 följande:

    Han vill väl inte såra dig genom att berätta att de ska gifta sig eller få barn. Och nej, som ett snedknull får man inte veta särskilt mycket.


    Inget giftermål eller barn på väg. Än så länge. 
  • Anonym (Cathy)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-03-20 14:23:53 följande:
    Skönt med någon i liknande situation. Jag köper hela upplägget och gjort hela tiden. Förväntar mig inget av honom. Önskar dock respekt och ärlighet av honom. Men kan han ljuga och bedra sin sambo så är han knappast ärlig med mig. Saker som inbegriper mig skulle han tala om. Den saken jag snokat reda på gör inte det. Så nej det är nog därför han inte nämnt det för mig. 
    Ja precis,  du har svaret själv. Han ljuger och undanhåller lika mycket för dig som sin sambo givetvis  , samt att det som inte angår dig är saker Han  inte har skyldighet att berätta.  
    Sen kan man givetvis önska att saker var annorlunda osv men det är något annat och då skulle er relation se annorlunda ut och där är ni inte.  
  • Anonym (Veronica)

    Jag är älskarinna till en äldre kille. Jag är 19 och han är 45. Vi pratar om allt och har daglig kontakt via messenger. Han är gift vilket ger det hela lite spänning. Jag har också haft ett förhållande men det tog slut för ett tag sen. Det hade dock inget med min älskare att göra. Vi har kommit överens om att vi pratar om allt utan att dömma varandra. Det är väldigt befriande! Skulle nån vilja ändra det så är det bara att acceptera eller lämna.

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-03-21 07:56:51 följande:
    Inget giftermål eller barn på väg. Än så länge. 
    Och hur skulle du någonsin veta det om han inte berättar själv? Vad är det han håller tyst om nu förresten och hur vet du det?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-03-21 10:28:53 följande:
    Och hur skulle du någonsin veta det om han inte berättar själv? Vad är det han håller tyst om nu förresten och hur vet du det?
    Ingen stor grej så här i eftertanke. Ville mest veta om andra delar med sig till den person den träffar på sidan av.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Cathy) skrev 2024-03-21 08:29:52 följande:
    Ja precis,  du har svaret själv. Han ljuger och undanhåller lika mycket för dig som sin sambo givetvis  , samt att det som inte angår dig är saker Han  inte har skyldighet att berätta.  
    Sen kan man givetvis önska att saker var annorlunda osv men det är något annat och då skulle er relation se annorlunda ut och där är ni inte.  
    Precis. Så är det. Ibland måste jag få en tankeställare eller en klarhet från någon annan. De få nära mig som vet min situation håller mest med mig. Det är inte alltid man behöver just det. 
  • Anonym (Kimchi)

    Du vet spelreglerna. Att kräva ärlighet och respekt är en utopi. Hela kk relation bygger ju på lögn. Respekt är en annan sak. Du säger ju att det inte inbegriper dig i det han väljer att inte säga så vad är då problemet? Du kan inte förvänta dig något i lågor läge. Du är bara ett hål han tömmer sig i och har en kort paus från sitt riktiga liv. Du borde ha mer självrespekt för dig själv. På tal om respekt. Du borde även vara ärlig mot dig själv. En bra början till att avsluta kk och ägna dig pt över tid hållbara relationer istället. 

  • Anonym (48, fwb)

    Jag är kvinna och har en 20 år yngre "vän med förmåner". Vi hörs av några gånger i veckan och är väldigt måna om varandra. Jag vet att han finns där och han vet att jag finns för honom. Vi hjälper varandra och har hysteriskt kul tillsammans. 
    Vi ligger med varandra när det passar, när vi lyckas bli ensamma och sexet är outstanding. 

    Vi pratar nog om allt. Han berättar massor och jag likaså. Han träffade en tjej för ett tag sedan. Då pausade vi sexet i några månader men hade lika nära kontakt i övrigt som vi brukar ha. Han har visat sig vara en riktig klippa och har hittills aldrig svikit mig på något sätt.
    Vi vet båda spelreglerna för vårat "förhållande". 

  • Anonym (kollegan)

    Har KK relation med kollega 
    Båda är gifta och barn å vi är mellan 40-45år

    Vi passar på när vi är borta med jobbet, blir upp mot 6 gånger per år
    vi åker 2-4 dagars konferens, och då blir det varje kväll, om hon inte har röd vecka men då hänger vi och myser framför tv.

    Vi har inga tankar att bli vi då vi båda har lyckliga men piffar upp vårt liv.
    Började med detta för 4år sen

    Har ingen kontakt privat annars, vi vet vart vi har varandra 

Svar på tråden Du som har en älskarinna/kk