Inlägg från: Hermis123 |Visa alla inlägg
  • Hermis123

Hur gör vi nu?

EpicF skrev 2024-03-20 20:08:26 följande:

Ts har ett ansvar som förälder att dubbelkolla art barnet faktiskt får bli med hem. 

Ja hon kan ringa socialjouren! Det är att ta ansvar. 
  • Hermis123
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-20 20:27:27 följande:

Skolan har ju också gjort fel här som har släppt iväg ett barn med en  vuxen som föräldrarna inte har sagt ok till?

Dom har inte, barnet dök i ts hem.  Många barn går hem själva efter skolan.   Jag åkte buss Ibsen åldern hem.
  • Hermis123
    Jemp skrev 2024-03-20 22:25:06 följande:
    Jag håller med. Och sen får man lära sig att barnen inte är mogna för ansvaret. 
    Ja barn är inte mogna för det ansvaret. Men har man den typen av föräldrar som bråkar och tjafsar kommer barnen tillslut att drabbas. Om dessa föräldrar kräver att andra ska skjutsa ens barn hem då kommer föräldrarna inte låta barnen ta hem denna kompis och kanske ser kanske Sprider sig till andra föräldrar som Också gör samma sak! Säger inte att det är rätt, men man orkar inte med problem, man har sina egna och sina egna barn Att ta hand om.
  • Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-20 23:31:56 följande:
    Ok, då Socialjouren vet vilka barn som får följa med vilka hem? Det var intressant. 

Ts ansvar ligger i att hon dubbelkolla att det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" blir med ts och hennes barn hem. Och också för att komma överens om när "Anna" ska hämtas och om hon ex ska äta middag där. 

Men enligt så ska Socialjouren veta om det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" följer med ta hem. Lite märkligt antagande. 

Nej!  Men om föräldrarna till barnet
    vägrar samarbeta och kräver att ts ska åka och lämna barnet trots att hon är tydlig med att hon inte kan, så har hon inget. Hon kan inte låta barnet sova över för föräldrarna kräver att barnet ska hem, samtidigt vägrar föräldrarna åka och hämta barnet. alltså ringa socjouren och säga att barnet är överlämnad och föräldrar vägrar hämta. då hämtar dom barnet sen vilka konsekvenser det blir för barnets föräldrar, dom får skylla sig själva. 

TS har faktiskt inte ansvar att lämna ett barn som bara dök upp i hennes hem! Ts tog aldrig hem ett barn, barnen gick hem själva! Om ens barn inte kan gå själv hem utan att springa till sina Kompisar utan att fråga då ska man inte låta sitt barn att gå hem själv.  

• Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-20 23:58:41 följande:
    Läs innan du svarar, så kanske du kan svara på det som faktisk står och inte en massa annat som inte står. Och ta och kamma dig!
    Jag ska kamma mig jag lovar! Men jag svarade!  
  • Hermis123
    Hermis123 skrev 2024-03-21 00:01:18 följande:
    Jag ska kamma mig jag lovar! Men jag svarade!  
    Men vi verkar inte ha samma syn på saker både i den och i andra trådar! Jag anser att föräldrar till ett barn har ALLTID, du verkar tycka att föräldrar har noll ansvar och att alla andra ska ta barnen själva eller t.o.m. andra barns föräldrar men inte självaste föräldrarna!  Jag hoppas att inte fler är som dig, tycker synd om alla barn som ska växa upp med föräldrar som har samma syn som dig!
  • Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-21 00:11:47 följande:
    Ja, du svarade. Men inte på inlägger jag skrev. 

Nolla ansvar? Var läser du det? 

Du har inte ens läst inlägget du svarade på, vilket är en bra idé att göra först. 

Du får göra om och göra rätt. 
    Jo jag läste inlägget!  Kompisen tog med sig en vän från skolan.  Ts tog Inte hem barnet, hon har skrivit det Längre ner! Vems ansvar är det att se till att barnet går hem nu? Barnens föräldrar enligt mig. sen skulle det vara en annan sak om ts hämtade barnen från skolan och lät kompisen följa med från skolan, då hade hon asvar men nu är inte det fallet!
  • Hermis123

Många oansvariga föräldrar som tror att andra barns föräldrar ska skjutsa hem deras barn tyvärr!! 

• Hermis123
    Spucks skrev 2024-03-21 19:08:54 följande:
    Så du tycker att hon varenda morgon ska ringa alla sina barns kompisars föräldrar, frågar dem om kompisen får följe med hennes barn hem och de skulle komma på ideen i skolan, sedan ge barnet en lista med alla barn som teoretisk får och alla barn som teoretisk inte får följa med?
    Hahahahahahahaha. Älskar ditt svar! 😜😜
  • Hermis123

TS, hur gjorde ni Igår?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur gör vi nu?