• Spucks

Hur gör vi nu?

Men självklart är det inte TS ansvar!
    Om ett barn dyker upp hos en oinbjuden är det inte ens ansvar att skjutsa barnet hem. Visst gör man det om föräldern frågar trevligt och man har möjlighet att göra det, men det förbli föräldrarnas ansvar. Och nu har TS sagt att hon inte kan, då får väl föräldrarna lösa det på något sätt, tex. låta barnet hämtas upp med taxi om barnet nu inte kan gå hem själv och föräldrarna inte kan hämta.

• Spucks

Så många här som inte kan läsa och tror att TS tog med barnet hem efter skolan. 

• Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 00:11:47 följande:
    Ja, du svarade. Men inte på inlägger jag skrev. 

Nolla ansvar? Var läser du det? 

Du har inte ens läst inlägget du svarade på, vilket är en bra idé att göra först. 

Du får göra om och göra rätt. 
    Du får väl lyssna på dina egna råd. Börjar med att läsa TS inlägg och sedan svarar på var hon skrev att HON tog med barnet hem.
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 18:28:49 följande:
    Att hon tog med sig barnet hem? 

Nej, det har framkommit att hon inte gjorde det. 

Men i fortsättningen så bör ts avklara att kompisar får följa med hem före det sker, dvs på morgonen samma dag. 
    Så du tycker att hon varenda morgon ska ringa alla sina barns kompisars föräldrar, frågar dem om kompisen får följe med hennes barn hem och de skulle komma på ideen i skolan, sedan ge barnet en lista med alla barn som teoretisk får och alla barn som teoretisk inte får följa med?
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 19:14:28 följande:
    Skrev jag det? Läs igen. 
    Jag har läst ditt inlägg (och dina andra) noga, och du skrev att TS ska kolla på morgonen om en kompis får följa med hem. Så hur ska TS göra detta, enligt dig? Jag vill verkligen veta hur TS kan kolla på morgonen om en objuden gäst som eventuellt dyker upp på eftermiddagen får göra det enligt gästens föräldrar utan att ringa föräldrar till varenda potentiell objuden gäst. Vänligen förklara.
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 20:22:37 följande:

Spucks: Jag pratar om en objuden gäst.

Ts bör planera kompisbesök i förväg så att denna situationen inte uppstår igen. Och det gör man lättast genom att prata med sina barns kompisara föräldrar. Ha en kommunikation med dessa. 

Situation som ts befann sig i igår, hade redan hänt och kan inte göras ogjord. Så att diskutera den mer är helt onödigt. 

Exakt, en objuden gäst. Så igen: hur ska TS göra för att säkerställa att en OBJUDEN(!) gäst får komma till dem? Och detta INNAN den objudna gästen kom?

• Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 20:43:15 följande:
    Läste du inte vad jag skrev och har skrivit?

Tyckte precis att du skrev att du hade gjort det... 

Varför svarar du inte på frågan hur TS ska göra konkret för att säkerställa att inget objuden barn kommer till henne som enligt föräldrarna inte får komma.
    Ge en steg för steg anvisning, tack!

• Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 21:01:58 följande:
    Därför att ts redan har fått bra svar. 
    Jag vill veta från DIG hur DU anser att TS ska göra för att uppfylla DINA krav. Klarar du inte av att helt enkelt berätta hur exakt hon ska göra enligt dig?
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 21:18:22 följande:
    Vilket jag redan har svarar på, ett svar du inre godtar. 

Jag har också svara på hur jag skulle göra med fråga att skjutsa hem en annans barn. 

Förövrigt så gör ts vad hon vill, i liket med att du gör som du vill, jag gör som jag vill, Hermis gör som h*n vill och alla andra gör som de vill. Man behöver inte göra som alla andra vill eller som alla andra gör. 
    Nej, det har du inte gjort. Men jag noterar att du själv inte vet hur TS skulle göra för att göra det du kräver att hon gör.
Svar på tråden Hur gör vi nu?