Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Varför låter jag mig inte att komma?

Tänker att det inte är så konstigt egentligen att du inte har fått orgasm och kanske undermedvetet hindrar dig själv från att få just det utifrån din boendesituation. Förstår inte riktigt varför du bor hemma när du är 24 och så trångt dessutom, får panik bara av att tänka tanken?men det är en liten sidnot. Det var väldigt länge sen du hade ett sexuellt förhållande och utifrån det så går det ju inte att säga någonting om hur du är som en sexuell varelse. Lite funkar det ju som så att ju mer sex du har och desto mer intim du är med någon desto mer vill man ha det (rent psykologiskt och fysiskt funkar det så, för merparten av oss iaf). Vissa har svårare att få orgasm och behöver träna upp den förmågan, jag är själv en av dem som har gjort det och nu vet jag vad som funkar för mig?men för att träna upp den förmågan så behöver du ha rätt förutsättbingar och det känns som att du inte riktigt har det just nu. Ett medskick till dig är att inte fundera så mycket, och älta saker till leda och fundera om det är något fel på dig. Ju mer du tänker att något kanske är fel desto mer kommer du känna att det är det. Och det är det ju inte. Du är den du är. Du behöver försöka ta kontrollen av ditt liv och skapa rätt förutsättningar för dig själv.

Svar på tråden Varför låter jag mig inte att komma?