Inlägg från: Anonym (Äldre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äldre)

Hur löste nu unga föräldrar med ekonomin!!!

Förstår att det är en supersvår situation, du kommer behöva tänka igenom det många gånger. Jag har en kompis som gjorde abort i din ålder och hon var superledsen då, men det hände mycket från den aborten till dess att hon fick sin underbara dotter vid 29. Om hon fullföljt den graviditen hade hon aldrig fått sin dotter senare för att livet hade aldrig tagit henne dit och träffat mannen som är pappa till barnet. Det kommer kunna bli bra hur du än väljer att göra. Jag har själv aldrig blivit gravid när det inte varit efterlängtat, men är glad idag när jag är över 30 att jag inte fick barn tidigt. Nu kan vi koncentrera oss på att vara bra föräldrar för våra barn och inte oroa oss för hur pengarna ska räcka till. Det finns fördelar att vara klar med studier och hittat ett stabilt hem innan man skaffar barn. Det är också skönt att känna att man har kunnat göra de där resorna och annat som är svårt när man har småbarn. 

Jag är säker på att det kan bli bra hur ni än väljer att göra, ta hjälp av någon att prata med om du behöver sätta ord på sina tankar och känslor, det hjälper mer än vad man kan tro. Lycka till!

Svar på tråden Hur löste nu unga föräldrar med ekonomin!!!