Inlägg från: Anonym (Dress-up girl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dress-up girl)

Latex, PVC, lack, spandex mm.

Latex luktar ja så om man inte älskar den lukten hade jag inte rekommenderat att förvara latexprylar i trämöbler. Jag hade en latexleksak ihop med andra leksaker  i ett underskåp i trä och skåpet tog lukt av latexen. Samma med en latexkjol som jag försökte ha i en påse på en garderobshylla, fick kasta den för att den började ge lukt i annat. Latexglanssprej funkar bra för att fixa ytan men latex är dyrt och har rätt begränsad livslängd.

Det finns att köpa speciella boxar man kan förvara latexsaker i men så avancerat har inte vi gjort det för min partner tyckte latex var sexigt i teorin men i verkligheten mest blä. PVC är lättare att ha men slits efter 5-8 år, blir matt och får sprickor och veck.

En tygkorsett i blankt tyg lever längre än både latex och PVC ihop, är min slutsats. 

• Anonym (Dress-up girl)

Tillägg: Vi använder leklakan i PVC för att inte sabba soffa och säng.

• Anonym (Dress-up girl)
    Sam Ståhl skrev 2024-03-23 13:35:21 följande:
    Ok, är det därför att det blir lukt och kladd från latex plaggen?
    Eller är det för nåt annat skäl? 
    Blir det inte väldigt halt med pvc lakan? Fast det kanske är en del av grejen?
    Bra att skydda möbler oavsett bara. Och så blir det kanske lite sexigare med svart PVC om man lånat svärmors blommiga sommarstuga...
Svar på tråden Latex, PVC, lack, spandex mm.