• ommseif

Foglossning - bälte

Har fått mer och mer foglossning, är i v 33 nu, går med små korta steg och aldrig långt eftersom jag har så ont i ljumskarna och det kring höfterna och har dessutom mkt ont på natten och svårt för att hitta nån ställning som inte gör ont... börjar bli föör jobbigt

Men jag undrar det finns ju sånna bälten man kan köpa som är speciellt för foglossning

Nån som har ett?
    Fungerar det bra?
    När kan man använda det osv...

• Svar på tråden Foglossning - bälte
  • Asrta1

Jag tycker inte att det hjälper så mkt ....Funkar bäst när jag är ute och går, man måste ju röra på sig. Jag köpte mitt på www.gulare.com

Har fått en TENS och den hjälper!

Hör med din BM om inte du kan få en sådan, Lycka till!

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 25 (24+0) !
  • ommseif

Har pratat redan om det, man får gå till en sjukgymnast på KK och köpa det för 300:-
    det är därför jag ville ha lite "recensioner" om bältet innan

• Asrta1

....:-O

Är kanske lite kvällströg men jag fattar inte vad du menar med att "redan pratat om det" ?

Det jag har är köpt på den länken jag skrev och kostar 197:- inkl moms och frakt. Tycker inte det hjälper mig i mitt arbete men absolut på min sk fritid....

• Antonia Linda

Hej jag har sådant bälte och visst det tar inte bort smärtan men utan det är det ännu värre jag har fått krykor också för att ha när jag går ,men känns lite pinsamt om nån frågar vad har du gjort och så får jag svara gravid=). Jag har två bälten en för höften en för magen båda hjälper lite så det är värt pengarna. Lycka till.

• Asrta1

Aaaaaa...nu fattar jag du menar TENS Är nog mer än kvällströg

• miniGrynet

Jag pratade med min bm om min foglossning häromdagen, hon sa att jag måste gå till en sjukgymnast som diagnostiserar det och sen hjälper mig.
    Ringde dit och då fick jag en tid 24 april?! En månad nästan i bara väntetid! Sjukt!

Men i vilket fall som helst, så frågade jag sjukgymnasten om man kunde köpa ett sådant bälte under tiden, det kanske hjälper lite tänkte jag.
    Men hon sa att det ska man inte köpa själv, utan det måste jag vänta med och komma till dom och prova ut ett sådant.

Men har ni köpt egna bälten?
    Jag har ju sett dom på internet och så, fattade inte varför jag inte "fick" köpa ett eget innan, ska vänta en månad på både tips/hjälp och ett bälte.

• Prego75

Har fått ett "riktigt" foglossningsbälte ordinerat av sjukgymnast - inte ett sådandt där från Anita Maternity eller www.gulare.com.
    Sådana "enkla" foglossningsblten hjälper inte ett dugg på min foglossning. Gå till sjukgymnast. Jag fick ett från Rehband - Dosi Sacro heter det och det är "riktiga" grejer det - hjälper väldigt bra även om det inte är så snyggt!
    rehband.sauc.lv/images/25034193938-430.jpg

• Pigge2

Jag har ett bälte som jag köpte hos sjukgymnasten, det är bra om man får hjälp första gången man sätter på sig det så man sätter det rätt.
    Och jag tycker det funkar jättebra. Men det är när man går och står man kan ha det. Det är inte till för att ha när man sitter eller när man sover.
    Har man foglossning ska man undvika att gå men när man måste så tycker jag bältet är ett bra stöd. Jag har alltid på mig mitt när jag går till jobbet eller måste gå i någon affär. Jag är jätteöverrörlig i bäckenet så mitt höftben åker gärna snett, men bältet håller ihop höfterna så benet hålls på plats.

• miniGrynet

Prego 75: Det bältet som är på bilden i din länk, det ser inte så bekvämt ut.
    Kan man ha det under kläderna, när man tex jobbar? Ser så otympligt ut.
    Går det ner i grenen oxå?

• hansu80

Här är en till som har bäckenbälte. Det funkar kanonbra för mig när jag är uppe och rör på mig. Däremot går det inte så bra att sitta med den, det tycker inte bebis om *S*
    Men, måste få röra på mig ibland, gå på stan eller nåt för att fördriva dagarna just nu, då är det kanon med bältet.

Köpte också mitt hos sjukgymnasten för runt 200 kr, och det är som andra säger, kan vara bra att sjukgymnasten visar hur den ska sitta.

Svar på tråden Foglossning - bälte