• ommseif

Foglossning - bälte

Har fått mer och mer foglossning, är i v 33 nu, går med små korta steg och aldrig långt eftersom jag har så ont i ljumskarna och det kring höfterna och har dessutom mkt ont på natten och svårt för att hitta nån ställning som inte gör ont... börjar bli föör jobbigt

Men jag undrar det finns ju sånna bälten man kan köpa som är speciellt för foglossning

Nån som har ett?
    Fungerar det bra?
    När kan man använda det osv...

• Svar på tråden Foglossning - bälte
  • ommseif

Har pratat redan om det, man får gå till en sjukgymnast på KK och köpa det för 300:-
    det är därför jag ville ha lite "recensioner" om bältet innan

• ommseif

catnip
    he he, tyvärr så bor jag inte där så länge till
    flyttar till malmö nu, och har varit här i malmö snaste veckorna då foglossningen blivit värre o värre. Annars hade jag ju tagit ett sånt gratis förståss
    Min bm i Övik visade mej ett sånt med kardborre fästning som man skulle spänna fast runt höfterna.
    Men det verkar ju som att det finns flera olika varianter...
    ska gå dit imorgon och prata med en sjukgymnast

• ommseif

alltså jag ska gå till kk på mas här i malmö eftersom vi inte bor kvar i övik.

Nån som vet något om vilket / vilka bälten de har här ?

• ommseif

tack så mkt catnip !

*puffar lite * nån som har köpt ett här i malmö ?

• ommseif

Var och köpte ett bälte idag, träffade en sjukgymnast och fick prova olika bälten.
    Känner igen det där bältet som finns på gulare.com, det är samma som man kunde få av min bm i Övik, men här i Malmö hade de andra bälten, de är bredare och "rundade"formade den delen som man ska ha på rumpan. Ett är mjukare och mer elastiskt och ett annat som var typ helt stumt.
    Köpte det som var mer elastiskt, 300:-, och känner mej helnöjd redan nu
    Detta bälte kan man dels ha överhöfterna, då har man den breda delen över rumpan, men man kan också ha den bredare delen imagens nederkant så får man jättebra stöd för magen!

• ommseif

detta jag har är också elastiskt och med kardborreband, hm något liknande, men mitt är inte korsat i ryggen utan den delen är mkt bredare och "format" efter rumpan..

Svar på tråden Foglossning - bälte