Min sambo hatar vår son
Tack för allas svar!
lite uppdaterad info:
Vi får nu hjälp av psykolog som hjälper mamman.
Föräldraledigheten tar jag över från idag.
Mamman gick med på att prata och beskriva läget för sin arbetsgivare enligt psykologens anvisningar och har fått ok att tidigarelägga att börja jobba så hon får miljöombyte på dagarna. Hon blir även sjukskriven 25%, kan bli mer framöver. De tiderna hon är sjukskriven ska hon helst inte umgås med barnen.
parterapin vi planerade har avbokats på inrådan av psykologen då mammans tillstånd är mer akut och behöver all fokus. Vi går senare via kommunens familjerådgivning.
Mamman har blivit ordinerad sömn med hörselproppar, sömntabletter och eget sovrum.
jag och barnen sover på annan plats närmaste två veckorna. sonen har somnat med mig helt utan skrik eller protester, bara vaknat 2x10minuter på nätterna så jag är otroligt glad och lättad. Samtidigt ledsen då jag inser hur mycket bättre sömn alla hade fått om jag hade fått tillåtelse att ta hand om sonen tidigare.
nu ligger fokus på att mamman ska må bättre och snällare mot barnen vilket kan ta lång tid. Om relationen håller eller inte får vi se. jag vill först och främst att barnen ska vara trygga hos mamman vare sig vi bor tillsammans eller inte.