Inlägg från: Anonym (Juli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juli)

Min sambo hatar vår son

Håller med övriga. Be om och ta emot all hjälp du kan få. 
    Är det bara det yngre barnet hon skriker åt? Är det tryggt att lämna det äldre med henne? Det äldre har ju hört henne skrika åt småsyskonet, menar jag. 

Ni har redan gjort det som jag först kom att tänka på. Lämna inte barnen ensamma med henne. Och egentligen borde nog inte hon vara ensam heller. Finns det vänner och familj i närheten? Hon kanske borde bo lite hos sina föräldrar och du och barnen hemma? Men att barnen ändå träffar henne ofta, gärna varje dag. 

Är hon föräldraledig? I så fall behöver hon bli sjukskriven så att du kan vara föräldraledig. Psykolog kan inte sjukskriva, vad jag vet, så hon behöver boka tid på hälsocentralen. I nödsituation åk till psykakuten eller ring 112. 

• Anonym (Juli)

Så skönt att höra att ni fått hjälp, och vad bra att hon verkar lyssna på vad vården säger! 

Jag hoppas så att saker och ting utvecklas positivt från och med nu. Ett pissigt läge är så mycket mindre pissigt om man känner att det har vänt och man är på väg åt rätt håll. Sen tar det tid. Och ibland finns det inte så mycket mer att göra än att vila och långsamt bli sig själv igen. 

Får du det stöd du känner att du behöver? Det är lätt att fokusera på den som mår sämst, men övriga ska ju också orka, även på lång sikt. 

Svar på tråden Min sambo hatar vår son