Inlägg från: Anonym (Hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hon)

    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.

  • Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur
  • Anonym (Hon)
    Fiona M skrev 2024-03-25 16:55:44 följande:

    Han har rätt, man hjälps åt, även (eller framför allt?) med jobbiga saker.


    Men katterna är inte mina bara för att han anser det. Jag städar, diskar, handlar och lagar mat etc, det är inte som att jag inte gör något.
  • Anonym (Hon)

    Torka utsmetad kattbajs tillhör knappast "hushållsuppgifter". Hade han sett sig för hade det inte hänt till att börja med. Jag betalar inte hyra, men oftast jag som betalar när vi handlar etc. Vet dock inte vad det har med torkande av bajs att göra.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2024-03-25 17:48:41 följande:

    Om du får bo hos honom så får du väl rätta dig efter vad han tycker. Annars vet du var dörren är.


    "Får bo"? Han vill ha mig här, han vill att jag flyttar in helt.
  • Anonym (Hon)

    Ja katten är frisk, men han är slarvig med att rensa lådan. Så länge de hålls efter är det inga problem.

  • Anonym (Hon)
    Dexter dot com skrev 2024-03-25 19:57:51 följande:
    Verkar ju inte riktigt friskt att bli sur på dig när han inte klarar av att se till att katten har rena lådor att göra sina behov i. Hur svårt kan det vara att ha 3-4 lådor med mycket sand i som man rensar 2g/dag?
    Han bor i en etta, 3-4 lådor får absolut inte plats. De har en stor och det räcker så länge han sköter den.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Gammal man) skrev 2024-03-25 20:39:35 följande:

    Här vill jag säga att ni får tänka ett varv till.

    Förstår jag frågan rätt att ni inte var överens om hur händelsen skulle hanteras och vem som skulle göra det?

    Svaret på din fråga är att ni som ett par behöver hitta era roller. Vem som gör vad exakt är inte det viktiga. Utan den som ger uppskattning till den som tog uppgiften.

    Säg så här.

    Tack för att du tog en kula för mig! Jag älskar dig mer än någonsin. Jag kommer ta en kula för dig! Du är mitt allt. Älskar dig för alltid.

    Sen fixar du något underbart för din kille. Hänger du med. Visa uppskattning. Bjud igen. Ha ett gott liv ihop. Slösa inte bort den korta tid ni har på jorden över en katt.

    Funkar inte detta så byt parter.


    En kula för mig för att han städade upp det han själv förorsakat?
  • Anonym (Hon)

    Och jag älskar djur och pysslar massor med katterna, men nej, jag tänker inte byta i lådorna och skulle aldrig i livet kräva det av honom om det var ombytta roller. Jag gör så otroligt mycket här redan som det är. Lådorna är hans ansvar. Har inget med att vara "för fin" att göra.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Elena) skrev 2024-03-25 21:28:58 följande:
    Om det inte har med att du är för fin att göra OCH att du dessutom säger dig älska djur? 

    Varför skulle du inte tex kunna byta kattsanden i lådorna för då?

    Stolthet?
    Ren dumhet?
    Svartsjuk på att han egentligen älskar katterna mer än dig?
    Eller VAD är det som gör att du inte kan hjälpa till med just det din kille vill att du ska hjälpa till med och som gör att ni bråkar.
    Vill du ha bråk kanske? 

    Sorry jag förstår inte hur man kan säga att man älskar djur och samtidigt skita i att byta i deras lådor och skylla på att "det är ju hans jobb" 

    Så länge du bor där så är det väl ditt jobb lika mycket..Trivs du inte med hur han vill ha det i sitt eget och sina katters hem så behöver du ju inte stanna hos dom...
    Det finns ju killar som är som dig, som inte gillar djur..som skulle passa dig mycket bättre..
    Han säger inte att jag ska rensa lådan, han ville att jag skulle torka bajset han lyckats smeta ut på golvet.

    Jag vill inte byta i lådorna för att det får mig att kväljas. Jag har inte skaffat katterna, så det är hans ansvar.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Elena) skrev 2024-03-25 21:45:37 följande:
    Ok..Ja det är ju tur att ni inte har skaffat barn än iaf.

    Där lär du också få kväljningskänslor..om du t.o.m får det av att bara byta kattsand..😂 
    Jag har tre barn, alla i skolålder nu. Det är något helt annat att byta på/torka sina egna barn.
  • Anonym (Hon)

    Missköter är att ta i. Katterna verkar mår bra och det enda är att han borde rensa lådan oftare. Det verkar inte bekymra katterna att gå någon annanstans (oftast går de i badkaret de gånger de vägrar lådan), utan det är vi som drabbas av det. 


    Nej barnen bor inte här, jag och pappan bor i huset varannan vecka med dem.

  • Anonym (Hon)
    Dexter dot com skrev 2024-03-26 06:59:10 följande:
    Märker att vi har väldigt olika syn på vad som är god skötsel av katter....inte inte klara av det mest enkla som att ha rena lådor åt sina katter är fasiken katastrof!! Att välja att strunta i att göra rent kattlådan som tar 30 sekunder och hellre låta katterna skita på golv och i badkaret är ju rent ut sjukt.
    Det finns några steg mellan god skötsel och misskötsel i min bok. Han borde definitivt skärpa sig, men du lägger i på tok för mycket i det. Katterna är glada och keliga, enda problemet är att han borde rensa lådan oftare. Han struntar inte i det med flit, han glömmer.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Gammal man) skrev 2024-03-26 09:14:28 följande:
    Hur har någon alls förorsakat det som hänt? Alla som haft djur vet att sånt här kan hända. 
    Hade han skött lådan bättre hade det inte funnits något för honom att trampa i.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-26 09:34:03 följande:

    Jag har katt. När jag och min pojkvän träffades var han superallergisk så han var aldrig hemma hos mig. Han tog massor av allergimedicin för att ens kunna träffa mig. Nu efter ett par år är allergin borta och vi bor antingen hos honom eller hos mig. Han har sagt att han gärna ger mat/byter vatten, gosar och leker med katten men lådan är enbart mitt ansvar.
    Detta har han släppt nu och SJÄLVKLART gör han ren lådan om jag inte är hemma.
    Har lite svårt att förstå hur det kan vara så äckligt för dig att göra rent en kattlåda eller åtminstone påminna honom. Så till den milda grad att NI BÅDA hellre missköter de stackars katterna så de tvingas bajsa på golvet. Någon borde anmäla honom till länsstyrelsen så han FATTAR!!!

    Du är extremt supertramsig! Göra rent lådan tar ca 30 sek och kan göras lite då och då vid behov under dagen.


    Jag missköter dem verkligen inte och jag påminner ofta, men det är inte alltid det görs ändå.
    Med bra sand vet jag att det inte behöver lukta knappt alls, men med den där billiga han köper stinker det och det är hemskt när man tar av locket. Jag har köpt bra sand några gånger, så även han vet skillnaden, men han blir snål varje gång det ska köpas ny.

    Jag har aldrig varit ensam med katterna, så den situationen har inte uppstått. De är inte mitt ansvar, jag gör fullt tillräckligt. Lådan får han åtminstone ta hand om.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Elena) skrev 2024-03-26 15:29:35 följande:
    Har du har 3 barn i skolåldern?? Och du säger dig vara djurvän? Nej, då är det ju katastrof att du inte kan byta kattsand för katternas skull..
    Om du t.o.m har barn så borde du klara en sån himla enkel sak så katterna kan få må bra..Speciellt som du vet att din kille är glömsk..

    Jag uppfattade det som om du var tonåring eller väldigt ung iallafall..
    Som hellre bråkar med din kille än att hjälpa honom när han ber om hjälp pga att du tycker det är äckligt..och pga någon principsak som att det är inte MINA katter för JAG JAG JAG har minsann inte skaffat dom..

    Väldigt ego och barnsligt att inte kunna hjälpa varken djur eller karln..
    Jag stod och hulkade så jag trodde jag skulle spy. Ja jag är fruktansvärt känslig, men jag kan inte rå för det.

    Om man vänder på det, varför ska inte han göra det? Jag är redan den som gör mest, han har det städat och får god mat samt bättre ekonomisk standard när jag bor här, varför ska jag ta ansvaret för katterna också?

    Du glömmer att tråden inte handlar om sanden, den säger han inte ens att jag ska ta, utan han är sur över att jag inte torkade upp bajset han smetat ut.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (......) skrev 2024-03-26 16:08:00 följande:

    Man kanske inte ska ha djur om man är så töntig med lite bajs..


    Vem är töntig? Och det var inte lite, det var utsmetat i två rum och stank
  • Anonym (Hon)

    Men lägg ner nu, tråden handlar om ett specifikt tillfälle. Ingen var sjuk och det var hans fel i dubbel bemärkelse att den ens uppstod.


    Tänker inte besvara fler tänk om-scenarion.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2024-03-26 21:00:38 följande:
    Fast du påstår ju att du inte klarar av det. Då kan du också utveckla ditt resonemang. Men det kanske inte håller. Kanske du faktiskt klarar av uppgiften om det verkligen kniper.
    En nödsituation är en nödsituation, det här var det inte. Han ville bara inte hantera det själv.
Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur