• Anonym (Ccc)

    Kiropraktor - ta av sig på överkropp?

    Är det vanligt att man blir frågad om att ta av sig sin Bh hos kiropraktor? 
    Var hos en, som ville att jag skulle ta av för att kunna behandla bra. Komma åt osv. 
    Jag ville inte. 
    Det respekterades. 

    Men jag undrar. Är det vanligt?
    Om det är ovanligt - förekommer det? 
    Eller är det rent av mot yrkesetiken? 

  • Svar på tråden Kiropraktor - ta av sig på överkropp?
  • Anonym (TN)

    Min brukar knäppas upp när jag ligger på mage för att komma åt bättre. Detta har hänt hos alla tre jag gått hos.

  • Anonym (Nej)

    Brukar få behålla bh på, men ta av på överkroppen. Har varit hos många olika kiropraktorer genom åren.
    om det är något dom behöver komma åt så gör dom det ändå.

  • Anonym (Ccc)

    Okej. Jag låg i trosor och bh. Knäpptes upp när jag låg på mage. Men önskan från kiropraktorn var alltså att jag skulle ha av bhn när jag låg på rygg ... 

  • Anonym (Ccc)

    Intressant. Så då är det nåt som görs ibland. 
    Jag var till en man. En kvinna hade jag varit mer ok med. 


    Fjäril kär skrev 2024-03-26 20:44:38 följande:

    Min kvinnliga kiropraktor gör det ibland. Beror på vad hon ska göra och vad hon behöver komma åt. 


  • Anonym (TN)
    Anonym (Ccc) skrev 2024-03-26 20:47:40 följande:

    Okej. Jag låg i trosor och bh. Knäpptes upp när jag låg på mage. Men önskan från kiropraktorn var alltså att jag skulle ha av bhn när jag låg på rygg ... 


    Det är inga konstigheter.
  • Anonym (Ccc)
    Anonym (TN) skrev 2024-03-26 21:03:41 följande:
    Det är inga konstigheter.
    Anonym (TN) skrev 2024-03-26 20:41:54 följande:

    Min brukar knäppas upp när jag ligger på mage för att komma åt bättre. Detta har hänt hos alla tre jag gått hos.


    Du skrev att din brukar knäppas upp när du ligger på mage. Men menar du att det inte är några konstigheter att BHn är väck när man ligger på rygg också? 
    Som den jag var till önskade. 
  • Anonym (TN)
    Anonym (Ccc) skrev 2024-03-26 21:06:42 följande:
    Anonym (TN) skrev 2024-03-26 20:41:54 följande:

    Min brukar knäppas upp när jag ligger på mage för att komma åt bättre. Detta har hänt hos alla tre jag gått hos.


    Du skrev att din brukar knäppas upp när du ligger på mage. Men menar du att det inte är några konstigheter att BHn är väck när man ligger på rygg också? 
    Som den jag var till önskade. 
    Ja, inget av det är det minsta konstigt.
  • Anonym (Japp)

    Jag har ingen bh på mig hos min manlige kiropraktor. Tar av mig den själv innan jag lägger mig. Då är han oftast utanför rummet. När jag vänder mig till rygg håller han upp handduken för att inte se/genera. Denna ligger sedan på mig när han gör resten av det som han ska göra och jag har den när jag reser mig upp och är klar. 

    Inga konstigheter alls. Men jag kanske inte är så pryd? 

    Tycker det är lite lustigt ibland att folk inte kan ta av sig bh:n för en kiropraktor/massör men har inga problem att byta bikinitopp helt ogenerat på en badstrand. Har hänt mer än en gång. 

  • Scruffy

    Jag har gått hos en manlig.
    Vid varje besök har jag haft en tunn tröja eller t-shirt.
    Han har aldrig bett mig ta av tröjan.
    Det är ju ingen massage. 

Svar på tråden Kiropraktor - ta av sig på överkropp?