Inlägg från: Anonym (Ccc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ccc)

Kiropraktor - ta av sig på överkropp?

Är det vanligt att man blir frågad om att ta av sig sin Bh hos kiropraktor? 
    Var hos en, som ville att jag skulle ta av för att kunna behandla bra. Komma åt osv. 
    Jag ville inte. 
    Det respekterades. 

Men jag undrar. Är det vanligt?
    Om det är ovanligt - förekommer det? 
    Eller är det rent av mot yrkesetiken? 

• Svar på tråden Kiropraktor - ta av sig på överkropp?
  • Anonym (Ccc)

Okej. Jag låg i trosor och bh. Knäpptes upp när jag låg på mage. Men önskan från kiropraktorn var alltså att jag skulle ha av bhn när jag låg på rygg ... 

• Anonym (Ccc)

Intressant. Så då är det nåt som görs ibland. 
    Jag var till en man. En kvinna hade jag varit mer ok med. 

Fjäril kär skrev 2024-03-26 20:44:38 följande:

Min kvinnliga kiropraktor gör det ibland. Beror på vad hon ska göra och vad hon behöver komma åt. 

• Anonym (Ccc)
    Anonym (TN) skrev 2024-03-26 21:03:41 följande:
    Det är inga konstigheter.
    Anonym (TN) skrev 2024-03-26 20:41:54 följande:

Min brukar knäppas upp när jag ligger på mage för att komma åt bättre. Detta har hänt hos alla tre jag gått hos.

Du skrev att din brukar knäppas upp när du ligger på mage. Men menar du att det inte är några konstigheter att BHn är väck när man ligger på rygg också? 
    Som den jag var till önskade. 
  • Anonym (Ccc)

Han sa inget om någon handduk. Men antar att den skulle varit på när han jobbade på andra ställen.

Som jag förstod det var det för att komma åt i bröstryggen (visst heter det så...?) revbenen, bröstbenet o så. 

Tycker det var tillräckligt jobbigt att ta av mig till trosor och Bh i den situationen. Men tänkte att det kanske är vanligt att man tar av även bh. Hör att det är blandade erfarenheter här inne. 

Räkan77 skrev 2024-03-27 21:15:05 följande:

Aldrig varit med om att ta av bh när jag ligger på rygg. Var tanken att du skulle få en handduk att lägga över brösten? Skulle han känna precis under dina bröst? Om det var på axlarna så kan man ju lätt dra ner bh-banden en bit. 

Svar på tråden Kiropraktor - ta av sig på överkropp?