• Anonym (H)

Boendestöd är jobbig

Alla lägenheter har ej kösystem. Finns stora hyresbolag utan kö samt även privata uthyrare

• Anonym (H)
    Anonym (j) skrev 2024-03-28 11:19:34 följande:

Vilka elaka och osympatiska svar i tråden.
    Det är uppenbart att TS har någon form av funktionsnedsättning, är det såhär ni behandlar personer med funktionsnedsättning?

Inte undra på att personer med diagnoser har en ökad risk att bli utsatta för både mobbning och övergrepp.

såhär är det ända upp i regeringen. Sjukpenning i särskilda fall som är för funktionsnedsatta är för låg för att leva på och den höjs inte som andra ersättningar, man behöver söka socbidrag för att överleva. 

Ingen hjälp finns för att få jobb heller. 

• Anonym (H)
    USA111 skrev 2024-04-02 08:26:39 följande:

Fast de kan ej köra ut en om man nu bara får ha träningslägenhet i 5 år och bostadskön är på 8 år!! 

Folk bryr sig ej om enskilda människor de vill tjäna pengar.
    Finns hemlösa människor överallt . Du skulle inte ens bli hemlös utan ifall du ej hittar nåt lär dina föräldrar erbjuda husrum tills du hittar något. 

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-04-07 05:22:32 följande:
    Hela jävla inlägget är ju i sin tur en missuppfattning och dessutom helt onödigt eftersom det inte svarar på det som det tror att det svarar på. Nej, jag syftar inte på något med "75 när man får en lägenhet" och jag har aldrig kommenterat någon bostadskö. Jag uppdaterar andra om Stockholms bostadskö varje dag och är inte dåligt uppdaterad.
    Hela ditt inlägg är som sagt baserat på den felaktiga uppfattningen att du inte är ett spån.
    Om jag var du, skulle jag straffa mig själv hårt och fysiskt efter detta. Föreslår att du gör det.
    Du behöver hjälp. så skriver man aldrig under några förutsättningar till någon. Du borde skämmas, men det lär du väl ej göra då du ej har IQ nog att förstå. Äckligt beteende. 
  • Anonym (H)
    Reclaimyourself skrev 2024-04-09 13:20:26 följande:

Anonym:

Vart någonstans i tråden påstår jag att jag inte har några funktionsvariationer? Man säger inte funktionsnedsättningar längre eftersom det anses kränkande. Jo då jag är mycket väl medveten om att jag är udda och annorlunda, var i tråden har du sett att jag påstår något annat? Och jag har inte massa "vårdpersonal och boendepersonal", jag behöver inte det längre för jag har lärt mig att de stjälper mer än hjälper! Jag tar hand om både barn och hund och blir upprörd av den synen ni verkar ha på folk som TS! 

På vilket sätt kan det stjälpa? 
  • Anonym (H)
    Anonym (H.G.) skrev 2024-04-12 13:21:34 följande:
    En boendestödjares uppgift är ibland att peppa brukaren att göra saker som t.e.x diska, tvätta, bädda eller komma ut och få luft. Många brukar klara sånt själv men har svårt att komma igång av egen kraft. En boendestödjare ska alltså inte göra saker du ber om för att du t.e.x tycker att det är tråkigt. Din handläggare på kommunen som godkänt boendestöd har gjort en så kallad beställning till boendestödet där det står vad du ska få hjälp med och inte klarar själv. Din boendestödjare följer alltså den planen och skriver ofta tillsammans med brukaren en genomförandeplan som ni sen ska gå efter. Är det så att du behöver mer stöd med annat så ska du prata med din handläggare som ska bedöma om du behöver mer stöd. Men det du klarar att göra själv ska du också göra själv. 
    Det är hela vitsen med boendestöd. 

Stämmer inte alltid i praktiken. Jag hade boendestöd och märktes tydligt att hon ej hade läst beställningen. 

Svar på tråden Boendestöd är jobbig