Boendestöd är jobbig
Alla lägenheter har ej kösystem. Finns stora hyresbolag utan kö samt även privata uthyrare
Alla lägenheter har ej kösystem. Finns stora hyresbolag utan kö samt även privata uthyrare
Vilka elaka och osympatiska svar i tråden.
Det är uppenbart att TS har någon form av funktionsnedsättning, är det såhär ni behandlar personer med funktionsnedsättning?
Inte undra på att personer med diagnoser har en ökad risk att bli utsatta för både mobbning och övergrepp.
såhär är det ända upp i regeringen. Sjukpenning i särskilda fall som är för funktionsnedsatta är för låg för att leva på och den höjs inte som andra ersättningar, man behöver söka socbidrag för att överleva.
Ingen hjälp finns för att få jobb heller.
Fast de kan ej köra ut en om man nu bara får ha träningslägenhet i 5 år och bostadskön är på 8 år!!
Folk bryr sig ej om enskilda människor de vill tjäna pengar.
Finns hemlösa människor överallt . Du skulle inte ens bli hemlös utan ifall du ej hittar nåt lär dina föräldrar erbjuda husrum tills du hittar något.
Anonym:
Vart någonstans i tråden påstår jag att jag inte har några funktionsvariationer? Man säger inte funktionsnedsättningar längre eftersom det anses kränkande. Jo då jag är mycket väl medveten om att jag är udda och annorlunda, var i tråden har du sett att jag påstår något annat? Och jag har inte massa "vårdpersonal och boendepersonal", jag behöver inte det längre för jag har lärt mig att de stjälper mer än hjälper! Jag tar hand om både barn och hund och blir upprörd av den synen ni verkar ha på folk som TS!
Stämmer inte alltid i praktiken. Jag hade boendestöd och märktes tydligt att hon ej hade läst beställningen.