• USA111

Boendestöd är jobbig

Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så

• Svar på tråden Boendestöd är jobbig
  • Anonym (Pengar)
    USA111 skrev 2024-04-05 23:44:17 följande:
    man får väl leva fattigt ett tag om man får vara kung för en dag............
    Det som händer är att du blir vräkt. Om du inte betalar hyran så blir du utkastad på gatan.
  • USA111
    Anonym (Pengar) skrev 2024-04-05 23:49:00 följande:
    Det som händer är att du blir vräkt. Om du inte betalar hyran så blir du utkastad på gatan.
    Jo men jag tar ehj en 3a om jag inte har en innebonde först såklart såklart det går börjar ju med youtube får extra inkoomst
  • felicityporter
    Anonym (Pengar) skrev 2024-04-05 23:39:03 följande:
    Det är inte en bild av dig som är intressant för inneboende. De vill veta vad de ska betala i hyra, hur rummet ser ut och vad som ingår. Om ingen vill hyra av dig så, sitter du där med en lägenhet du inte kan betala hyra för.
    Fast hon har faktiskt råd med en 3:a eller 4:a för 10000 kr även om det kommer bli lite knapert då hon med största sannolikhet har sjukersättning och då är hon därmed berättigad till bostadstillägg och detta är ganska generöst tilltaget (tack och lov).

Jag förstår att TS använder familjeliv mest för att berätta om sina fantasier och tror hon också förstår innerst inne att hon inte kan tvinga en inneboende till att bli hennes kompis/pojkvän. Det är ju helt absurt att tro.
  • Anonym (Pengar)
    USA111 skrev 2024-04-05 23:48:51 följande:
    det är roligare
    Inneboende brukar inte vilja bli någons privata terapeut och sällskap. De har sina egna liv och intressen och har inte tid med en hyresvärdinna som har svårt att hitta vänner.
  • USA111
    felicityporter skrev 2024-04-05 23:50:52 följande:
    Fast hon har faktiskt råd med en 3:a eller 4:a för 10000 kr även om det kommer bli lite knapert då hon med största sannolikhet har sjukersättning och då är hon därmed berättigad till bostadstillägg och detta är ganska generöst tilltaget (tack och lov).

Jag förstår att TS använder familjeliv mest för att berätta om sina fantasier och tror hon också förstår innerst inne att hon inte kan tvinga en inneboende till att bli hennes kompis/pojkvän. Det är ju helt absurt att tro.
    Ja men jag har lite sparat sen så kan man alltid sälja loppis saker dyrare
  • Anonym (Pengar)
    USA111 skrev 2024-04-05 23:48:32 följande:
    JO  men det behöver man ej säga
    Jaha. Du ska flytta ihop med en kille och han får inte reda på något om dig? Förstår du hur tokigt det låter?
  • USA111
    Anonym (Pengar) skrev 2024-04-05 23:51:03 följande:
    Inneboende brukar inte vilja bli någons privata terapeut och sällskap. De har sina egna liv och intressen och har inte tid med en hyresvärdinna som har svårt att hitta vänner.
    Jo faktiskt är det så nu ska jag inte ha en spike direkt som i notting hill
  • USA111
    Anonym (Pengar) skrev 2024-04-05 23:53:00 följande:
    Jaha. Du ska flytta ihop med en kille och han får inte reda på något om dig? Förstår du hur tokigt det låter?
    Man behöver ej säga det till den på spy bar eller östermalm man raggar på förresten skulle min måste förut de snackade om at flytta till strandvägen
  • Anonym (Pengar)
    USA111 skrev 2024-04-05 23:53:35 följande:
    Jo faktiskt är det så nu ska jag inte ha en spike direkt som i notting hill
    Har du haft inneboende någon gång? Har du en verklig bild av inneboende som inte baseras på olika filmer?
  • USA111
    Anonym (Pengar) skrev 2024-04-05 23:53:00 följande:
    Nej jag menade 
    USA111 skrev 2024-04-05 23:48:32 följande:
    JO  men det behöver man ej säga
    Jag sa man ej behöver säga man har dv!!!
Svar på tråden Boendestöd är jobbig