• Core

Lördag som eskalera

Anonym (Why) skrev 2024-03-28 06:03:47 följande:
    Ja det är jättefult av mig och kan fattar inte hur jag kunde säga så. I stunden var jag väldigt irriterad och arg och drog till med något jävligt dumt som jag visste skulle såra. Skäms som fan över det. Som sagt, är jag 15 år gammal eller 40? Borde bannemej veta bättre än så
    Det du sysslar med är medberoende. Visst gör du fel, men man läser lätt mellan raderna att du är i en farlig situation och lägger dig på samma frekvens som honom, för att vara i någon form av samklang.

Men det är tydligt, oavsett vem som gjort vad, han är den farliga parten, och du kan inte stoppa det. Du dansar jävulsdansen, och tar du dig inte ur situationen slutar det illa.

Jag är alltid den som försöker se ur manligt perspektiv och dividerar alltid med de som bara skyller på den ena parten, men det här har jag vuxit upp med, och har sett den här dansen från första parkett. Sluta analysera vad du kan göra bättre, det är hans främsta verktyg.
  • Core
    Anonym (Why) skrev 2024-04-09 19:01:58 följande:
    Om det nånsin skulle ske igen så är det adjö med relationen. Från bådas sida. Man gör inte så, aldrig och vi har båda betett oss så jävla illa mot varandra. Valt att förlåta och gå vidare men aldrig nånsin att det får ske igen, då är det över
    Resonerar du så nu kommer du göra det nästa gång också. Vänta och se! Nu visar han sina absolut finaste sidor, till och med fantastiska säkert. Det är en del av dansen. Ge det ett par fyllor och ni är i samma läge igen. Sen är han fantastisk igen. Och så vidare. Du är så jävla intrasslad att nån anhörig skulle behövt ge dig en slap!
  • Core
    Anonym (F) skrev 2024-04-10 16:52:10 följande:

Man förundras av hur olika en del verkar se på våld beroende på vem som slår.

Ts slår först (i allmänhet svaga reaktioner bland kommentarerna).

Mannen slår tillbaka (prat om våldsspiral, rödflagg och alkoholproblem)

Helt objektivt så ni som går in med inställningen, "Ååhh lilla gumman, hur kunde han göra så här och hur är det med drickande".

Varför i hela friden skulle det under några omständigheter vara okej med en örfil bara för att en man är mottagare? En örfil är ett solklart fall av misshandel.

Till alla som aldrig fått stryk kan jag säga att man tror att man kommer reagera på ett visst sätt. Men när det väl händer så kommer folk reagerar väldigt olika vad man trodde. En del blir helt stumma, en del blir rasande, en del flyr. Först när man varit i situation vet man hur man reagerar.

Ts har detta till trots fått en hel del bra råd. Familjerådgivning behövs. 

Tror inte någon sagt att det är okej, men kontrar man med en knuten näve har man på riktigt allvarliga fel i skallen. Har man inte den spärren inbyggd, är man jävligt farlig att leva med för en kvinna.
  • Core
    Anonym (F) skrev 2024-04-10 18:43:28 följande:
    Ytterligare en som inte kan se bortom fördomar utifrån kön.
    Ursäkta men är du helt tappad? Jag skriver att knytnäven är det som gör honom farlig, inte pitten. Är du med, eller måste jag rita en teckning?
  • Core
    Anonym (Ja) skrev 2024-04-10 19:55:24 följande:

Alltså på nått sett kan jag verkligen köpa mannen här. Han har alltså flyttat 40 mil för att vara med sin tjej för att ta emot hot om att hon ska vara otrogen och träffa en annan snubbe. Snacka om att göra någon otrygg och helt med flit också, det hör ju inte till i ett förhållande öht. Att få känna sig trygg med sin partner är ju en självklarhet. Fan ord är ju också slag. Sen följs det upp med en lavett. 

Jämnställdhet har tyvärr gjort många av er till små ryggradslösa fittor.

Hade min fru gett sig på mig utan tillhyggen hade hon som mest kunnat åsamka rivmärken och en röd kind om jag så bara stod still. Hade jag gett mig på henne hade hon förmodligen varit död om jag tappade kontrollen helt

Kan ni inte se skillnaden? Och hur menar ni att en knytnäve är legitimerat efter en handflata?
  • Core
    Anonym (F) skrev 2024-04-10 20:41:27 följande:
    Du lyckas bara förstärka den felaktiga fördomen att en man inte kan råka ut för misshandel. 
    Du svarar fortfarande inte hur du kan likställa öppen handflata med knytnäve? Du rapar samma mening som nån annan idiot bara.
  • Core
    Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-10 21:45:06 följande:
    Ts ville ha en smäll tillbaka och visste att hon skulle få det också.... hur f*n tänker man då?

"Sen står jag och väntar på att han kommer ge mig ett slag tillbaka, vilket han gör "
    Ja men dåså, bara att sopa i ?
  • Core
    Tow2Mater skrev 2024-04-11 18:11:31 följande:

Skit i alla som vill tjafsa TS. Ni har bestämt er for att agera annorlunda nu. Det är bra.
    En gång är faktist ingen gång, oavsett hur mycket kråkorna kraxar här.

Googlade på uttrycket en gång är ingen gång, fick direkt träff på en uppsats om våld i nära relationer som är döpt till just det

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=9036545&fileOId=9036619

det är ingen slump. Kvinnor som bor med våldsamma alkisar använder sig av den retoriken, som vissa av er backar.

• Core
    Anonym (F) skrev 2024-04-11 20:37:33 följande:
    Återigen har du svårt att skilja på kön. Pratar om våld mot kvinnor och glömmer vem som slog vem. Varför pratar du inte om kvinnors våld mot män?
    Förlåt , men jag skiter verkligen i kvinnors våld mot män. Jag menar att hormoner testosteron och den fysiska överlägsenheten är nog för att en man måste tänka efter fler gånger innan man kontrar med en näve. Visst, ett slag ska man inte ta från en man eller en kvinna, men nu står vi här med en kvinna som fått ett knytnävsslag av en man, som vi kan förutsätta har större fysiska tillgångar.

Men självklart ska ni incels försvara rätten att slå tillbaka, istället för att förespråka att backa och lämna situationen.
  • Core
    Anonym (F) skrev 2024-04-11 20:37:33 följande:
    Återigen har du svårt att skilja på kön. Pratar om våld mot kvinnor och glömmer vem som slog vem. Varför pratar du inte om kvinnors våld mot män?
    Med det sagt så är det väl ändå jag som gör skillnad på kön, inte du?
  • Core
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-13 09:08:10 följande:

Är du på riktigt eller ? 

Du anser alltså att en kvinna alltid har rätt att slå en man för att hon är klenare än en man?

Nej du, feminismen ville ha rättvisa mellan könen och då kan ni inte bara plocka russina ur kakan. Slår du en man så räkna med att du får smäll tillbaka. Har du utdelat första slaget så kan du inte sitta och lipa över att du blev slagen tillbaka efteråt. 

Jag missade det här inlägget, såg det nu. Jag är man och verkligen inte feminist, det är du själv som drar åt det hållet. Jag menar att män och kvinnor har olika förutsättningar och att en man inte har rätt att slå tillbaka.
Svar på tråden Lördag som eskalera