Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

    Uppskatta åldern på främlingar?

    Det går i princip inte . 

    Enda du kan göra möjligen är att inleda en konversation och se om hon själv ger dig några ledtrådar eller säger det rätt ut. 

    Ditt exempel är ju inget konstigt egentligen. Man kan omöjligt veta när någon fick barn. Det finns 35-åringar med tonårsbarn likväl som det finns frånskilda och omgifta 50-åringar med vuxna barn likväl som småbarn samtidigt.  Det finns kvinnor på 40 som blivit mormor .. det är omöjligt att uppfatta ålder utifrån eventuella barn i sällskap.  

    Jag själv är uppvuxen över generationsgränserna och umgås med alla möjliga åldrar så för mig är det lite konstigt att gissa ålder. Aldrig fattat grejen med att ålder är viktigt. 

  • Fjäril kär
    Smålandgrabb skrev 2024-03-30 16:16:16 följande:

    Tack för ett trevligt och uppmuntrande svar! 👍

    Alltså, det finns en ganska rejäl dos stigma här: Den patetiska, gubbsjuka medelålders mannen som naivt tror han har en chans hos de unga, vackra kvinnorna - Det är inte en smickrande image, direkt.


     


    Fast det slipper du om du släpper tanken på ålder och ungas med människor i sammanhang där ålder är irrelevant.  
    Vill du flirta och slippa missförstånd så skippa uteställen där du vet på förhand att unga mest hänger. Nu vet jag inte vart du bor men i min stad så är det tydligt vilka åldrar som hänger vart när det gäller att gå ut. 
    Vill du flirta i vardagen så gör det , det är inte hela världen att det nån gång ibland blir fel.  Den tjejen i din trådstart må ha varit storasyster men kan ju för den skull ha haft åldern inne ändå om man tänker lite längre. Du är ändå i en ålder som kan vara intressant även för nån på 27 lika väl som nån på 47  utan att det är särskilt konstigt åt något håll. 

    Och jag vill avliva myten om att alla yngre automatiskt tycker att det är gubbsjukt med en 40+. Så är det inte. En del ja. Men långt ifrån alla.  Och så hänger mycket på ditt eget beteende.  Gubbslem kan existera även fast killen är ung... en full snubbe med keps på 34 år med  snuskladd runt munnen och raggar på en tjej på 25 med kommentarer om schysst röv blir lika dissad han... 
Svar på tråden Uppskatta åldern på främlingar?