• Anonym (Anonym)

Gå upp i vikt på bara en dag..

Igår vägde jag 66.5 kg runt 12-tiden, hade inte ätit nåt innan och vägde mig utan kläder. Vägde mig idag igen vid 15 tiden och då vägde jag ett halvt kilo mer, 67 Kg. Inga kläder. Hade dock ätit lite godis nån timme innan, men inget annat, knappt druckit något. Igår vägde jag mig på en annan våg än den jag vägde mig på idag men ändå, kan man gå upp ett halvt kilo på bara en dag? I fett?! Eller vad är det? Försöker gå ner i vikt och har rört på mig mycket och allmänt börjat äta mindre men unnar mig lite godis nu när det är påsk och tidigare helger. Nu fick jag bara ångest när jag ställde mig på vågen dock.. hur kan det ändras ett halvt kilo sen igår bara..

• Svar på tråden Gå upp i vikt på bara en dag..
  • Anonym (Vätska)

Det är nog bara vätska. Jag kan gå upp 2-3 kg på en dag o de e vätska.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Vätska) skrev 2024-03-30 18:09:27 följande:

Det är nog bara vätska. Jag kan gå upp 2-3 kg på en dag o de e vätska.

Okej fast jag hade knappt druckit något i alla fall, typ inget vatten eller så.
  • Lynx123

Man kan flukturera under dagen ELLER så sår vågen på olika jämna ställen.

• Anonym (op)

Jag kan lätt gå upp ett halvt kg på en dag. Alltså det är ju inte vad du äter samma dag utan snarare var du åt för 3 dagar sedan som du ser på vågen. I alla fall är det så för mig.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (op) skrev 2024-03-30 18:16:04 följande:

Jag kan lätt gå upp ett halvt kg på en dag. Alltså det är ju inte vad du äter samma dag utan snarare var du åt för 3 dagar sedan som du ser på vågen. I alla fall är det så för mig.

Går man alltså upp i fett på så kort tid?
    Har rört på mig mycket och försökt äta mindre..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (op) skrev 2024-03-30 18:16:04 följande:

Går man alltså upp i fett på så kort tid?
    Har rört på mig mycket och försökt äta mindre..
  • Anonym (Anonym)

Kan olika vågar visa lite olika resultat också? Vägde mig på en annan våg idag

• Anonym (HG)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-03-30 18:18:23 följande:

Kan olika vågar visa lite olika resultat också? Vägde mig på en annan våg idag

Vad tror du själv? Verkar det troligt att alla vågar visar exakt samma?
  • Anonym (Vätska)

Du får tänka att du behöver typ 2000kcal per dag för o fungera som du ska. Sen är ett kilo 7500kcal. 
    Ett halvkilo 3250kcal. Så för att gå upp ett halvkilo i fett måste du ätit 3250kcal utöver dina 2000. Så de blir 5250kcal vilket är ganska mkt kalorier. Jag tror att det är bättre att du lägger en slags diet. Typ om du väntar o typ svälter dig själv så vill ju som kroppen spara på energin o fettet o tar av musklerna. Det är lättare att bara se till att du har kanske ett kcal underskott eller rör dig mer utöver. T.ex äter du godis kan du bara slänga på en promenad på kvällen. Så brukar jag göra. Äter jag en pizza o godis brukar jag innan eller efter köra ett konditionsträningspass

• Anonym (Vätska)

Väg dig veckovis och på morgonen istället så ser du skillnaden. För du kmr gå upp o ner under en vecka. 

Svar på tråden Gå upp i vikt på bara en dag..