• Anonym (Nisse)

Otrohet ? Hon går bakom min rygg.

Hej har ett dilemma 

Min partner har varit på flera weekendsresor  under feb /mars. 

4-5 dagar per tillfälle. 

Hon tycker det är kul och jag har tyckt att det är bra att hon har roligt med sina vänner. 

Hon har varit otrogen där tidigare mot sin tidigare partner. Fast hon ser det inte som det för att dom hade varit ett par så länge.
    Men sagt att hon inte skulle göra det igen och framförallt skulle hon inte vilja såra mig. ????

. Men nu efter flera år.
    vid resa nr 2 i år så har hon fått samtal som hon klickar bort och säger att det bara är någon försäljare. 

Hon släpper inte sin telefon längre en 1 meter i från sig. 

Lägger den under madrassen när hon ska sova. 

Tar med sig telefon på toaletten även mitt i natten. 

Hon kan bara inte låta bli den. 
    vinklar bort skärmen eller stänger ner luren när jag kommer i närheten. 

Hon hade kladdat  ner en liten anteckning i jobb almanackan som jag råkade se. Dagen efter att hon kom hem. 

Citat: Du får mig att bryta emot alla mina regler. 

Hur skulle ni tolka det citatet? 

Efter det så har min misstanken ökat och jag har nog sett fler och fler avvikande och förändrade beteenden. 

Svårt att veta vad man ska säga.

Är jag galen, misstänksam eller är det bara så att jag varit naiv och blåögd.

ska jag ställa henne emot väggen?
    Eller se om hon väljer att berätta. Det har nu gått ca 7 veckor

• Svar på tråden Otrohet ? Hon går bakom min rygg.
  • Anonym (Tyvärr)

Antingen har hon redan varit otrogen eller så kommer hon snart att vara det. Bara att dumpa tyvärr.

• Anonym (P)

Hon ser det inte som det, men du ser det som otrohet trots att de inte varit ett par på länge? Hur tänker du egentligen?

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (P) skrev 2024-03-31 10:18:04 följande:

Hon ser det inte som det, men du ser det som otrohet trots att de inte varit ett par på länge? Hur tänker du egentligen?

Hur tänkte DU nu....? Hon har varit otrogen mot sina tidigare partners, men hon ansåg inte att det var otrohet för att relationen var lång. Och nu håller hon på med något som inte är ok mot ts också.
  • Anonym (P)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-03-31 10:23:23 följande:
    Hur tänkte DU nu....? Hon har varit otrogen mot sina tidigare partners, men hon ansåg inte att det var otrohet för att relationen var lång. Och nu håller hon på med något som inte är ok mot ts också.
    Nej så står det inte alls. Det står att de inte var ett par då
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (P) skrev 2024-03-31 11:16:16 följande:
    Nej så står det inte alls. Det står att de inte var ett par då
    Men läs igen! Hon var visst i en relation när hon var otrogen tidigare!

Hon har varit otrogen där tidigare mot sin tidigare partner. Fast hon ser det inte som det för att dom hade varit ett par så länge.
  • Anonym (Nisse)

Citat: Du får mig att bryta  alla mina regler.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-03-31 11:25:06 följande:

Att hon har eller kommer att göra sånt som inte är ok när man är i en relation.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-03-31 11:27:44 följande:
    Att hon har eller kommer att göra sånt som inte är ok när man är i en relation.
    Antagligen har hon redan gjort något, antingen genom att ha en olämplig kontakt med en annan kille eller så har hon redan varit otrogen fysiskt också.
  • Anonym (P)

Nej precis, de var inte ett par så då kan man inte heller vara otrogen.

Anonym (Tyvärr) skrev 2024-03-31 11:17:51 följande:
    Men läs igen! Hon var visst i en relation när hon var otrogen tidigare!

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (P) skrev 2024-03-31 12:26:11 följande:

Nej precis, de var inte ett par så då kan man inte heller vara otrogen.

Men herregud, hur svårt ska det vara att fatta! Hon var otrogen mot sitt ex! Ts menar INTE att hon varit det mot honom med den/de hon var med DÅ utan mot sitt ex och att i NULÄGET beter hon sig konstigt mot honom också. Och han undrar då, med tanke på att hon VAR otrogen mot sin tidigare partner utan att tycka att det var otrohet, vad hon gör och tänker NU.
  • Anonym (P)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-03-31 12:30:46 följande:
    Men herregud, hur svårt ska det vara att fatta! Hon var otrogen mot sitt ex! Ts menar INTE att hon varit det mot honom med den/de hon var med DÅ utan mot sitt ex och att i NULÄGET beter hon sig konstigt mot honom också. Och han undrar då, med tanke på att hon VAR otrogen mot sin tidigare partner utan att tycka att det var otrohet, vad hon gör och tänker NU.
    Jag menade också den personen, inte TS. Men jag ser nu att jag läste helt fel, läste det som att de inte varit ett par på länge, haha!
  • Anonym (jury)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-03-31 11:25:06 följande:

Att hon har varit otrogen på ett eller annat sätt och nu vill bearbeta det med lite självterapi för att läka sin självbild. Hon vill övertyga sig själv att hon själv har massa regler men att någon annan får henne att bryta dessa. 

Och i och med att hon skriver dessa ord i sin jobbalmanacka så måste hon väl inse att denna ospecificerade 'du' aldrig kommer att läsa dom, men att det är en viss risk för att hennes partner gör det. 

Hur många weekendresor på 4-5 dagar kan man dessutom vara på under en två månaders period? Kanske har du varit lite väl naiv som bara tyckt att det är bra att hon haft detta behov av att resa ut  och ha kul med sina vänner. Speciellt när hon tidigare visat att hon är den otrogna typen, men med någon slags omvänd logik inte tycker det gäller för att den dåvarande relationen varit långvarig.

Så gör slut med henne och mindre naivitet nästa gång.
  • Anonym (Tyvärr)

Ja, nu när man tänker efter... Har du några bevis på att hon faktiskt varit ute och rest? Typ foton från ställena? Kanske hon har varit hos en älskare istället?

• Anonym (Mormor)

Är ni gifta?Tänker att hon kanske känner sig fri .

• Anonym (Kim)

Nästa gång hon ska på weekendresa i 4-5 dagar då be henne packa rubbet. Nyckeln i brevlådan när hon drar. Sopa ut skräpet. 

Svar på tråden Otrohet ? Hon går bakom min rygg.