Har ni med presenter till dina föräldrar och syskon?
När jag hälsar på mina föräldrar har jag aldrig med present, förutom jul och födelsedag. Min syster bor i närheten så om vi är hos mina föräldrar över helgen är vi oftast hos min syster på kaffe eller liknande medan hon kommer till mina föräldrar en stund när det passar. Ibland är bara kusinerna där och ibland kanske vi träffas på nån lekplats. Jag har heller aldrig med present till systern om vi blir bjudna på fika eller middag. Det är sällan så planerat utan mer spontant.
När mina föräldrar kommer till mig har dom ibland med lite mat eller en kaka. Jag kan även fråga dom om dom vill köra förbi och köpa nåt som saknas till middagen.
När min syster kommer hit stannar hon oftast inte bara på kaffe utan jag vill gärna bjuda på middag. Det är en bit att köra. Då har hon oftast med sig present typ en blomma eller en flaska vin. Vi träffas ca en gång i månaden. Jag har ju aldrig det till henne så det känns lite dumt. Samtidigt känner jag att det är ju min syster. Vill att hon ska känna sig som hemma hos mig, Inte som gäst. Ibland är inte maten klar t.ex. utan vi lagar tillsammans.
Hur gör ni med nära familj?