Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hur ska jag göra för att få en tryggare tillvaro?

Köp in dig med 25% till så ni båda äger 50%. Om du går upp i heltidsjobb och tar lån.

• Tow2Mater
    Yaniznaya skrev 2024-03-31 23:25:55 följande:
    Ja du har helt rätt. Maktbalansen är verkligen helt fel. Det är ju ett bra alternativ med, att han får tillbaka det han gått in med från början vid separation. 

Gården är mitt allt. Jag har mina djur här, mitt jobb, mina underbara grannar och allt. Det är här jag vill vara, oavsett om det är med eller utan honom. Men på något vis måste jag ju bli fri som du säger. Men jag vill nog ändå försöka kämpa för att få behålla gården om vi går isär. Mina alternativ till boende som inte skulle innebära flytt till ny ord och byte av skola för barnen är inte många. Vårt hus köpte vi till ett extremt bra pris om man jämför med andra hus i området. Jag kommer inte kunna köpa något billigare ändå. Kan såklart försöka hyra något men det ger inte mig en känsla av frihet och makt heller. 
    Så vilka alternativ har han då?
  • Tow2Mater
    Yaniznaya skrev 2024-04-01 20:38:36 följande:
    Till nytt boende menar du? Han har ett välbetalt fast arbete, köpte huset utan lån som nu ökat i värde plus att han har egna investeringar i aktier. Han kommer klara sig mer än fint om vi gick isär. 
    Ja det var det jag undrade.
    Så han behöver inte flytta från orten utan kan köpa nytt boende på samma ort då och barnen gå kvar i skolan om du köper ut honom.
  • Tow2Mater
    GGN skrev 2024-04-03 10:21:07 följande:
    Då får han gå med på att du äger halva gården! Säg att det är för barnens trygghets skull, ifall något skulle hända honom.
    Båda kan jobba heltid och TS kan då köpa in sig.
  • Tow2Mater
    GGN skrev 2024-04-04 06:09:01 följande:

Och då kan jag nästan garantera att TS dessutom får göra allt i hemmet. 

Hon kan låta bli.
  • Tow2Mater
    Yaniznaya skrev 2024-04-04 20:08:58 följande:
    Han tycker ju att det är något jag valt själv. 
    Och delvis är det väl så om du är ärlig. Du kunde satt ned foten tidigare. Att enbart skylla det på barnen rimmar illa med det du säger om att vara hemma och 'greja med gården och sånt du tycker är roligt'.
Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en tryggare tillvaro?