Inlägg från: mammabitch |Visa alla inlägg
  • mammabitch

Avsky för överviktiga, varför?

Fast ärligt talat så har jag i princip aldrig i vuxen ålder upplevt vare sig hat, diskriminering eller ens att min vikt kommenteras.

Kan väl hjälpa till att jag är självsäker och inte har problem att ge svar på tal , men jag tror i alla fall att de flesta hatare sitter gömda bakom en skärm och försöker få andra att må dåligt för att få lite lättnad i sina egna miserabla liv....

Personer som är nöjda med sina egna liv lägger sällan fokus på andras ofullkomligheter.

• mammabitch
    Auditanne skrev 2024-04-02 22:10:03 följande:
    Är man ute i verkliga livet så tror jag inte att vuxna människor i regel kommenterar andra vikt. Detta är ju något irrelevant som inte angår en själv.

Men om vi säger på dejtingsidor. Där tycker jag att man måste få lov att säga vad man föredrar för kroppstyp på en ev. partner.

Och när folk frågar om saken vilket en del män och kvinnor gör härinne. Då måste man väl rimligen kunna ge ett ärligt svar? Även om svaret är att man inte attraheras av övervikt.
    Man får väl ha vilka preferenser man vill och ingen behöver välja någon man inte är intresserad av - oavsett om det gäller vikt, hårfärg, politisk inriktning eller dialekt. Är man för snäv så begränsar det ju chansen att hitta någon men det är väl upp till var och en.

Men det var inte frågan i trådstarten utan varför folk oombedda  fäller nedsättande kommentarer .
Svar på tråden Avsky för överviktiga, varför?