• Anonym (Ralala)

Ändrat avstånd på Tinder. Är han aktiv då?

Eller kan Tinder uppdatera i bakgrunden? Vi har dejtat i flera månader. Jag loggar in då och då BARA för att läsa våra konversationer och kolla på hans bilder. M
    Gjort mitt konto är osynligt och f.ö. loggar jag alltid in från samma plats.

Kan avståndet uppdateras i bakgrunden eller betyder det att han fortfaranfe letar? Seriösa svar, tack och gissningsr undanbedes.

• Svar på tråden Ändrat avstånd på Tinder. Är han aktiv då?
  • Anonym (Sirius)
    Anonym (Ralala) skrev 2024-04-02 07:14:26 följande:
    Ändrat avstånd på Tinder. Är han aktiv då?

Eller kan Tinder uppdatera i bakgrunden? Vi har dejtat i flera månader. Jag loggar in då och då BARA för att läsa våra konversationer och kolla på hans bilder. M
    Gjort mitt konto är osynligt och f.ö. loggar jag alltid in från samma plats.

Kan avståndet uppdateras i bakgrunden eller betyder det att han fortfaranfe letar? Seriösa svar, tack och gissningsr undanbedes.

Svårt att säga. Kanske någon it kunnig kan svara på. Men har han tinder på sin mobil så vet jag inte om gpsn automatiskt uppdaterar utan att man går in i själva appen eller inte. Är det väldigt långt bort t.ex att personen befinner sig plötsligt i Sthlm lär någon annan tatt sig in på dennas konto. 
  • Anonym (Sirius)

Det går dock att ta reda på det genom att skaffa en till telefon med tinder eller att be en vän om att skaffa tinder. Så matchar du med dig själv, du ber en vän gå en km utan att öppna tinder o kolla om avståndet uppdaterats och be en vän gå en km till o sen öppna tinder o se om avståndet uppdaterats. 

• Anonym (Casanova)

När jag använde senast så var sökradien, dvs avståndet något du ändrade i inställningar. Men teoretiskt så kan ju en sådan sak ändras/nollställas vid en uppdatering eller liknande.

Men även om han varit in och tittat betyder det ju inte att han letar. Han kan ju ha slösurfat någon kväll varit nyfiken på hur det ser ut. Behöver inte betyda något alls. Visst korkat som fan men det är ju lite skakigt innan ett förhållande formaliseras.

Fråga.

• Anonym (Ralala)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-04-02 08:32:51 följande:

När jag använde senast så var sökradien, dvs avståndet något du ändrade i inställningar. Men teoretiskt så kan ju en sådan sak ändras/nollställas vid en uppdatering eller liknande.

Men även om han varit in och tittat betyder det ju inte att han letar. Han kan ju ha slösurfat någon kväll varit nyfiken på hur det ser ut. Behöver inte betyda något alls. Visst korkat som fan men det är ju lite skakigt innan ett förhållande formaliseras.

Fråga.

Nu så trackar appen ens "plats" automatiskt, inget man behöver ställa in manuellt. Däremot vet jag inte om man måste vara inne på sjämva appen. Har t.ex varit inloggad i flera månader utan att ens öppna Tinder då man inte loggas ut automatiskt.

Hoppas inte han svipar, det hade jag aldrig någonsin gjort om jag dejtat någon seriöst så hoppas han inte gör det.
  • Anonym (Jenny)

Han kanske går in då och då för att titta på dina bilder och läsa er konversation?
    Eller så har han visat en kollega som är nybliven singel hur det funkar.
    Eller så har han tryckt "Uppdatera alla" i Appstore.
    Eller så skulle han in på en helt annan app men tryckte fel.
    Eller så har han en tjej i varje stad?
    Sluta noja, och utgå från hur ni har det osv istället!

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Ralala) skrev 2024-04-02 08:40:38 följande:
    Nu så trackar appen ens "plats" automatiskt, inget man behöver ställa in manuellt. Däremot vet jag inte om man måste vara inne på sjämva appen. Har t.ex varit inloggad i flera månader utan att ens öppna Tinder då man inte loggas ut automatiskt.

Hoppas inte han svipar, det hade jag aldrig någonsin gjort om jag dejtat någon seriöst så hoppas han inte gör det.
    Ahh förstod fel. Förstår nu att appen uppdaterat hans senaste position. Som någon sa, han kan ju ha läst igenom era konversationer. Eller kollat på dina bilder. Eller svipat på andra. Helt jävla omöjligt att veta.

Min brud frågade mig om jag var beredd att radera mitt Tinder-konto om hon gjorde det också. Då är det ju faktiskt inget snack om saken.

Hon tog skärmdumpar på konversationerna. Håller dem emot mig nu. Jag och min stora käft kan ibland något skönmåla verkligheten. Förväxla slott med koja och andra smådetaljer.
  • Arcnice

Kanske beror på vilken mobilmodell man har, men på min mobil väljer man om appen kan använda gps position endast när den används eller hela tiden. Om han har så att appen hela tiden använder positionen (vilket känns rätt naturligt på en att som Tinder) kan ju det vara en anledning.

• Anonym (Ralala)
    Arcnice skrev 2024-04-02 10:55:34 följande:

Kanske beror på vilken mobilmodell man har, men på min mobil väljer man om appen kan använda gps position endast när den används eller hela tiden. Om han har så att appen hela tiden använder positionen (vilket känns rätt naturligt på en att som Tinder) kan ju det vara en anledning.

Har har någon slags android, ca 3 år gammal eller nåt.
  • Arcnice
    Anonym (Ralala) skrev 2024-04-02 11:51:10 följande:
    Har har någon slags android, ca 3 år gammal eller nåt.
    Det säger inte mig ett skit, men jag vet att på min förra mobil som jag fick 2018 om jag minns rätt kunde jag inte välja att position endast användes när appen används. Men om det beror på mobilen ålder eller på att det var ett annat märke har jag ingen aning om.

Men han kanske också går in på Tinder för att titta på er konversation och dina bilder, men inte alltid gör det från samma plats.
  • Anonym (Rationell)

Haha så du får fortsätta ha Tinder och använda appen, men du vill inte att han gör det? Varför tar ni inte bara bort den? 

Svar på tråden Ändrat avstånd på Tinder. Är han aktiv då?