• Anonym (A)

Hur ofta äta godis om man vill gå ner i vikt?

Hur ofta kan man äta godis (typ en dag per vecka eller?) om man vill gå ner i vikt? Dagen då jag äter lösgodis brukar jag knappt äta nåt annat, bara för att jag inte vill att det ska bli för mycket kalorier.

Tränar på gym flera dagar i veckan och tänker på kalorimängden. 

Funkar det att ha en dag i veckan då man får köpa en godispåse och äta, typ på helgen,eller kommer det förstöra allt, måste man utesluta sötsaker helt typ? Hur har ni andra gjort och vad har funkat för er? Jag älskar verkligen godis och sötsaker så det är svårt att utesluta det helt, men jag har verkligen dragit ner på det. Förut åt jag sånt typ varenda dag. 

• Svar på tråden Hur ofta äta godis om man vill gå ner i vikt?
  • Anonym (E)

Om du gör allt du gör, varför skulle det inte vara ok? Varför skulle det inte vara ok även om man inte gymmar eller räknar kalorier?

• Anonym (Hur stor?)

Vad är "en godispåse" då? Och du märker väl på vågen om du går ner eller inte?

• Anonym (Beror på)

Det beror ju på mängden. Du kan äta godis varje dag och ändå gå ner i vikt. Det är bara frågan om inkomster och utgifter, kalorier och energiåtgång.

• Anonym (Tina)

Men ät inte godis Alls! 

• Tom Araya
    Anonym (A) skrev 2024-04-02 19:41:29 följande:
    Hur ofta äta godis om man vill gå ner i vikt?

Hur ofta kan man äta godis (typ en dag per vecka eller?) om man vill gå ner i vikt? Dagen då jag äter lösgodis brukar jag knappt äta nåt annat, bara för att jag inte vill att det ska bli för mycket kalorier.

Tränar på gym flera dagar i veckan och tänker på kalorimängden. 

Funkar det att ha en dag i veckan då man får köpa en godispåse och äta, typ på helgen,eller kommer det förstöra allt, måste man utesluta sötsaker helt typ? Hur har ni andra gjort och vad har funkat för er? Jag älskar verkligen godis och sötsaker så det är svårt att utesluta det helt, men jag har verkligen dragit ner på det. Förut åt jag sånt typ varenda dag. 

Du får naturligtvis en bättre effekt ju mer sällan du äter godis. Vart gränsen går för hur ofta du kan äta godis och ändå gå ner i vikt är individuellt och även beroende av godisets sort och mängd.
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2024-04-02 19:49:59 följande:

Om du gör allt du gör, varför skulle det inte vara ok? Varför skulle det inte vara ok även om man inte gymmar eller räknar kalorier?

Vem har sagt att det inte är ok? Vad är du ute efter? Det står tydligt i trådstarten att mitt mål är att gå ner i vikt, då kanske det inte är så smart att äta godis varje dag
  • Anonym (A)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-04-02 20:22:17 följande:

Det beror ju på mängden. Du kan äta godis varje dag och ändå gå ner i vikt. Det är bara frågan om inkomster och utgifter, kalorier och energiåtgång.

Ja, alltså de dagar jag äter godis så brukar jag inte äta nåt annat i princip, bara för att jag vet att det blir för mycket om jag ska äta både mat och godis. Så om jag har fuskdag på en lördag så äter jag bara godis den dagen, ingenting annat 
  • Anonym (A)

Hur mycket förbränner man per dag då, i kalorier? Vad förbränner man i vila typ? Om man tar kroppen i vila liksom, vad kan man tänkas förbränna då 

• Anonym (Kl)

Förut körde jag inget socker alls. Fick bäst effekt med viktnedgången då.  Men det är nog roligare att köra en cheat day. Typ en gång i veckan. Och om du ska äta godis gör det efter du tränat.

• Anonym (Mindre)

Har du koll på kalorierna i godiset du äter? T ex 100 gram Ahlgrens bilar innehåll ca 350 kalorier. 

Svar på tråden Hur ofta äta godis om man vill gå ner i vikt?