Våran granne
Tanten är 50 plus sorry till er som är i den åldern men ärligt alla gör Ljud ifrån sig tappar saker barnet leker med bilar visst låter han men vad förväntar man sig min förra granne var i 20 åldern och hade fest massa folk hemma på helgerna hörde allt vad dom spela för musik och prata om och vad dom rökte på balkongen men barnen sov och vakna inte så varför ska jag klaga på att någon annan har ett liv som inte jag har. för att till lägga detta är en bostadsrätt och inte hyresrätt, samtal med föreningen är enbart för att medla mellan oss inget mer men ser ingen mening med det. vi förstår henne vi försöker dämpa det men hon förstår inte oss barnet är två . nu ska vi äntligen flytta hoppas bara vi får sålt och att dom som köper har 4 ungar som gör hål I golvet
Ett barn som spelar basket inomhus ibland och springer runt och jagar och brottas med sin pappa osv. Som tur är bor vi på nedre botten och ovanför oss bor en pappa med två barn i ungefär samma ålder som vårt barn (12). Självklart får man tåla ljud när man bor i flerfamiljshus, men om många klagar från olika håll kanske man skapar mer oljud än normalt?
Jag hade en granne i vår tidigare lägenhet som klagade på mig och sa att jag bankade i plåtar och gick runt i högklackat inomhus (det märktes att han inte kände mig, för jag äger knappt högklackade skor). Då kom en person dit från hyresvärden och lyssnade och vi provade att göra olika ljud och det hördes absolut ingenting nedåt! Det visade sig att grannen hade en historia av att klaga på oljud mest för att jäklas.
Det blir säkert bra för er när ni flyttar, det är sååå skönt att bo på nedre botten och veta att man inte stör någon under.