• Anonym (less)

Händer detta fler eller bara mig när det gäller killar?

Jag är 25 årig tjej, hade förhållande mellan 17-20 i tre år. Sen dess har jag dejtat, haft kortvariga saker och levt singellivet. Men jag är egentligen en förhållande tjej, vill i framtiden ha barn och man osv. 

Men det är super svårt att hitta pojkvän idag, vet inte om jag gör nått fel eller om det är så det är just nu i denna generationen, Är det fler tjejer där ute runt min ålder som upplever samma sak? (även äldre o yngre, om ni har erfarenhet av detta)

Jag börjar bli riktigt ledsen på det, tex. man börjar träffa en kille allting verkar gå bra.. sen efter väldigt kort tid. vi pratar efter några träffar. Jaa då helt plötsligt vill dom redan ha trekant och grejer. Fattar ingenting? 360 vändningar på typ 1 dag. Skriver detta för jag tror det är 3, 4:e killen som frågar det ganska snabbt och det är efter man haft rätt gulliga stunder oxå.

Är detta vanligt just nu? eller vad behöver jag göra för att dom ska fatta att jag är flickvänsmatrial och inget annat. Jag tar det som en förolämpning att dom vågar ens fråga det så snabbt. 

Det ända jag vill är en vanlig pojkvän, blir trött på detta! Som sagt är det fler där ute som märker detta? Va ska man göra? eller gör jag nått fel.

• Svar på tråden Händer detta fler eller bara mig när det gäller killar?
  • KimLinnefeldt

Märkliga killar. Trekant och fyrkant "och grejer" hör väl till överkursen. Om man är nyförälskad så brukar helt vanlig sex räcka gott och väl. Det låter som om de låtit sig påverkas för mycket av porr.

Det enda du kan göra är att vänligt men bestämt avvisa sådana frågor. "Om det är ett krav för att du ska vara lycklig så får du söka dig till någon annan."

Ömsesidig respekt kan ta lite tid att etablera. Kanske behöver du vänta lite med att ligga, lära känna killen bättre först.

Det kan vara spännande att fantisera om tre- och fyrkanter, men jag tror att det kan bli ganska krångligt. 

• Anonym (Nej)

Är i din ålder, men nej, har aldrig fått den frågan. Vad är det för killar du dejtat? Låter jättemärkligt.

• Anonym (less)

Kimlinne - Precis som du säger, att är man nykär så räcker det gott o väl... det är just de jag inte fattar, när det verkade gå ganska så bra. Jag håller med, säger nej direkt för att markera att du placerar mig inte i det facket. Men efter det så har man inte jätte lust att fortsätta träffa den personen. Vet ej om du är kille eller tjej? men det är väl inte jätte vanligt att man går från det till att vilja bli ihop med tjejen sen? eller kan han ändra syn på mig nu när jag säger nej?

Nej- Det är helt vanliga killar mellan 21-27 år. Det va en jätte gullig kille, som kommer från en bra familj, verkar vara förhållande typen osv alltså helt vanlig. Han va super gullig sen ba växla han över till det. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (less) skrev 2024-04-03 16:19:24 följande:

Kimlinne - Precis som du säger, att är man nykär så räcker det gott o väl... det är just de jag inte fattar, när det verkade gå ganska så bra. Jag håller med, säger nej direkt för att markera att du placerar mig inte i det facket. Men efter det så har man inte jätte lust att fortsätta träffa den personen. Vet ej om du är kille eller tjej? men det är väl inte jätte vanligt att man går från det till att vilja bli ihop med tjejen sen? eller kan han ändra syn på mig nu när jag säger nej?

Nej- Det är helt vanliga killar mellan 21-27 år. Det va en jätte gullig kille, som kommer från en bra familj, verkar vara förhållande typen osv alltså helt vanlig. Han va super gullig sen ba växla han över till det. 

Jag är man, i mogen ålder. Som jag minns de första åren med sex så behövdes det mycket experimenterande för att lära sig varandras njutning. Hur man gör det skönt för varandra, och vad man gillar själv. Det var en utbildning som pågick i åratal.

Senare kom kinksen, Men då var vi redan trygga med varandra, både med att prova och att avstå. Och så fort jag märkte att hon inte tände på något så släppte jag det, och livet fortsatte ändå. 

Man får inte alltid det man vill, men har man tur så får man det man behöver.
  • Anonym (less)

Kimlinne - Sant, det du skriver! Klart man kan ha kinks. Det är just den biten att dom tar upp det snabbt, typ på 3 dejten, samt att jag vet att vissa av dom är förhållande killar. Men just när dom frågar om trekant, då vet man då är man helt utanför flickvänsmatrialet och där blir jag helt avtänd. och då är jag varken pryd eller tråkig! gillar också sex. Men blir irriterad när frågan kommer så tidigt. Och märkt att det är vanligt bland killar idag. 

Jontebula - Ja, exakt så det är de jag med tror!! Frågan är bara när dom gör nån till flickvän. För jag vägrar gå med på saker eftersom jag vet vilket fack man hamnar i. Svårt att veta vad man ska göra o inte göra. vill bara ha en vanlig pojkvän.

Svar på tråden Händer detta fler eller bara mig när det gäller killar?