• Anonym (Hjälp)

Tråkiga kollegor lider..

Hej!

Jag är en kvinna på 23 jordsnur.

Jag tog precis examen inom kommunikation och jobbar just nu som skribent på ett stort företag.

Detta är min första vecka och jag har ont i magen redan.

Det är endast 60 åriga män och två 50-60 åriga tanter, jag är den enda unga.

Finns absolut ingen stimulans, ingen humor inget att prata om. Trivseln på jobbet är väldigt viktigt och jag känner- Hur fan ska jag klara detta???

Sen ska vi inte prata om ansvaret jag tar över, som förväntas lära mig ett helt nytt system på 1 månad innan han jag tar över slutar. 

Ingen av dem kan systemet säger mina kollegor och att det tar tid att förstå. Ändå pressar dem mig att jag står för alla uppgifter inom 1 månad.

Hjälp mig!! Vill bara säga upp mig! 

• Svar på tråden Tråkiga kollegor lider..
  • EpicF

Så säg upp dig då. 

Att att dunä förväntas lära dig systemer på en månad kan bero på att du tillhör den sk "datagenerationen" vilket inte de andra gör. 

• Anonym (Donna)

Säg upp dig då.
    Med den trista inställningen till kollegorna är det nog bäst, både för dem och för dig.

Jordsnur... sa man på 70-talet. Fast med två r, jordsnurr.

• Anonym (Donna)

För att vara kommunikatör skriver ts sällsynt illa.

• Anonym (Okej)

Ja, välkommen till vuxenlivet. Där får man ofta lära sig att umgås med olika sorters människor, och att man inte kan förvänta sig att ens kollegor blir ens bästisar. Öva på din attityd så blir det säkert trevligare och lättare.

• Anonym (Julia)

Äh det ordnar sig TS. Som jag har känt de i livet så har jag alltid vantrivts de första veckorna på ett nytt jobb. 

du kommer in i de o då känns de bättre. Sen kan du oxå tänka på att du behöver inte jobba där resten av livet. Sök nytt jobb medans men säg inte upp dig utan att ha nytt jobb. Det ser inte bra ut i ditt cv 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Donna) skrev 2024-04-03 19:41:25 följande:

För att vara kommunikatör skriver ts sällsynt illa.

Den rättar tyvärr sig själv här. 

Tror inte många kommunikatörer skriver på samma sätt i arbetet som via sms. :)

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Julia) skrev 2024-04-03 19:45:11 följande:

Äh det ordnar sig TS. Som jag har känt de i livet så har jag alltid vantrivts de första veckorna på ett nytt jobb. 

du kommer in i de o då känns de bättre. Sen kan du oxå tänka på att du behöver inte jobba där resten av livet. Sök nytt jobb medans men säg inte upp dig utan att ha nytt jobb. Det ser inte bra ut i ditt cv 

Ja så kan det absolut vara. 

Detta är mitt första jobb efter skolan vilket gör än färsk och osäker.

Är van att ha roliga kollegor jag kan prata med, men också äta lunch med..

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Donna) skrev 2024-04-03 19:40:32 följande:

Säg upp dig då.
    Med den trista inställningen till kollegorna är det nog bäst, både för dem och för dig.

Jordsnur... sa man på 70-talet. Fast med två r, jordsnurr.

Ja men ursäkta att alla inte använder ? dina ? ordval.
  • Anonym (R)

Så 50 åringar kan ej vara roliga att umgås med? Om du anstränger dig för att lära känna dem så kan de säkert gå bra.
    Det är ett arbete ej en fritidsgård.

• Anonym (Tant på 50)

23 och helt ny på arbetsmarknaden.
    Nu får du möjlighet att öva på dina kunskaper i komunikation.
    Kolla av vilket favofika gubbarna har och förhör tanterna om barn och barnbarn.
    Ge jobbet en chans!

Svar på tråden Tråkiga kollegor lider..