Inlägg från: Astriidlind |Visa alla inlägg
  • Astriidlind

Min man vill att bjuder min vän till trekant

Jag har två barn med min man skulle han någonsin föreslå det skulle jag skilja mig direkt. Din vän är ingen vän dessutom så fimpa båda. 

• Astriidlind
    Anonym (Hjälpen) skrev 2024-04-04 10:37:28 följande:

De som säger att man med två barn bara ska lämna mannen så där, är inte seriösa och vill dig inte väl, TS.

Det är ingen rolig situation du hamnat i och du behöver vara tydlig med var du står.

Om det är någon du ska avlägsna från ditt liv så är det väninnan. Men du behöver prata och fundera.

Det var jag som sa det och jag står fortfarande fast vid det. Jag är en kristen kvinna och i min värld är der man och kvinna endast. Oavsett kristen eller inte så fy vad förnedrande att dom båda ska sitta och tjata om att de vill ha sex med varann. Jag hade känt mig så förminskad av det. Hade min man sagt något sånt och dessutom min vän så hade jag aldrig någonsin kunnat glömma och gå vidare och det är inte rättvist mot mannen heller så ja jag hade lämnat.
  • Astriidlind
    Anonym (Realisten) skrev 2024-04-04 18:58:44 följande:

Jag har ett helt annat förslag

Detta är ett genuint äkta kristet förslag. Förlåt dem bägge, vänd andra kinden till. Låt kärleken blomstra mellan er tre. Älska dina medmänniskor.

Utöver detta är det fel om du behandlar kvinnan sämre. Kvinnor förtjänar att behandlas lika väl som män.

Du kan inte vara kristen?
Svar på tråden Min man vill att bjuder min vän till trekant