Tagit utskriven tablett vid senare tillfälle
Tveksamt om det är olagligt om du fått det utskrivet. Isåfall borde jag fått konsekvenser för många år sedan. Har ADHD och åt concerta (innehåller typ amfetamin). Jag hade slutat med tabletterna med hade dom kvar hemma. En dag mådde jag väldigt psykiskt dåligt och tog en rejäl överdos av concerta. Jag kände först ett behag men sen trodde jag att jag skulle dö när medicinen höll på gå ur kroppen. Jag mådde så dåligt att jag letade mig upp till sjukhuset. Fick komma in på akutpsyk minns inte exakt vad dom gjorde mer än att jag var ärlig om vad jag gjort. Tror jag fick lämna prov, de kopplade upp mig med EKG och jag fick ligga kvar över natten och jag fick dricka kol. Jag fick inga som helst konsekvenser för det i efterhand mer än att det var lite svårt för mig att teckna en livförsäkring. Dock förändrade jag mig själv rejält efteråt och körde alla mediciner till apoteket. Så fort en läkare sagt åt mig att jag kanske borde testa medicin igen så säger jag nej direkt. Har istället utforskat mig själv och tagit reda på vart mina gränser går och vad jag klarar av och anpassar mitt liv efter det så det slutade bra här.
Men jag skulle aldrig rekommendera någon att ta receptbelagda mediciner utan att rådfråga först och att lämna in alla överblivna mediciner på apoteket. Tänker att det är viktigt att en läkare får bedöma vilken medicin som passar bäst just för varje unikt tillfälle.
Nu var det jag gjorde extremt och fullkomligt idiotiskt. Hade dessutom kunnat slutat väldigt illa då dosen var hög.