• Anonym (Morot)

Känner mig ostabil

Har börjat känna mig så himla ostabil socialt. Det började när jag flyttade till en helt främmande stad och blev ihop med en ny partner. jag har börjat fått höra så mycket åsikter kring mig typ och jag tar jätte hårt på vad folk säger. Folk är bara allmänt dömande och tror saker som inte är sant. 

en person sa till mig ?du verkar verkligen som en nervös person även när du kör bil? och skrattade och fortsatte trycka ner på mig, vara otrevlig via chatt osv. Och frågade vad mitt problem var och om jag var nervös när jag skrev i chatten. Det har lett till att jag blir nervös när jag ska köra, även Om jag inte gör något fel. 

svärmor är allmänt otrevlig och skyller all utebliven kontakt på mig när jag inte ens gjort något, och typ stör sig på mig. 

jag kan inte gå till gymmet själv och knappt centrum själv, jag tycker det är jätte jobbigt när det är mycket folk i samma kretsar, även när man går in på en resturang fullt med folk och många liksom glor.

Har träffat några nya vänner men även där blir det svårt ibland att prata och prata och sen bara kan det bli typ tyst/stelt. 

Har alltid varit en social och glad tjej men nu på senaste såhär i äldre ålder har det blivit värre. (27 år) Undviker därför många situationer och liknande då jag ofta får ta mycket skit. Kan till och med vara så att en kollega kör med mig/ber mig kasta dennes skräp, torka deras bord osv. 

jag tror mycket beror på också att jag gör inte längre saker jag gillar så ofta, eller något alls, och jag blir då bekväm och accepterar som det är, även om det kanske inte är riktigt jag. 

• Svar på tråden Känner mig ostabil
  • Anonym (Morot)

Har inte haft detta problem tidigare 

Svar på tråden Känner mig ostabil