• Anonym (Jag)

Han vill att sonen ska flytta in

Anonym (C) skrev 2024-04-07 18:35:05 följande:
    Om han flyttar ut får du förstås stå för hela kostnaden för ditt och barnens boende. Det gjorde du väl fram tills i höstas?
    Han har ändå inte råd. Han står inte i någon kö, så han skulle behöva köpa. Staden han bodde i innan är mycket billigare än den här, men då måste han flytta tillbaka och det löser inte situationen.
  • Anonym (Jag)
    Hermis123 skrev 2024-04-07 18:41:00 följande:
    Fast du är egoistisk,  din gamla relation har inget med saken att göra, och du blir Inte överkörd för att din partner ger sin son tak över huvudet under sina studier! Det är självklart att man ställer upp för sina barn! Om du inte ville, att din partner ska se ditt hem som hans, så ska han ha samma rättigheter! Återigen betalar inte han hemma? Bor din man gratis?
    Om jag tvingas ge upp mitt kontor så ja, då kör han över mig. Vad har hyran med saken att göra? Har han mer rätt att bestämma för det?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 20:04:43 följande:
    Det som är häpnadsväckande är att TS verkar utgå från att även hennes sambo skulle prioritera hennes kontor före sin son.
    Han behöver inte prioritera det, bara respektera. Det finns inget ledigt rum åt honom och så är det bara. Som
    sagt, hade det varit tidsbegränsat hade han kunnat sova i vardagsrummet, men ett eget rum kan han inte få.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (I) skrev 2024-04-07 20:13:56 följande:
    Gäller detta även dina egna barn i framtiden?
    Mina barn bor redan här, men om de som vuxna behöver flytta hem igen så beror det helt på omständigheterna vad som kan erbjudas. Finns det inget eget rum att tillgå så blir det vardagsrummet.
  • Anonym (Jag)

Och det är betydligt mer än ett skrivbord därinne. Jag behöver den ytan för att kunna jobba.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Louise) skrev 2024-04-07 20:39:17 följande:
    Fast han skiter i sitt barn. Han har ju inte ens ett boende där sonen får plats eller ör välkommen. Hade han brytt sig om sonen hade han diskuterat detta innan. 
    Så otroligt oattraktivt med föräldrar som inte tar eget ansvar för sina barn. 
    Visst är han välkommen, men ett eget rum kan han inte få. Fanns inte i mitt universum att en 20-åring skulle vilja flytta in, så det har aldrig diskuterats öht och sambon sa heller inget om det. Han får som sagt sova i vardagsrummet om det är en begränsad tid han behöver det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (G) skrev 2024-04-07 20:40:24 följande:
    Tycker mannen att ni behöver inte din inkomst för att klara er ekonomiskt? 
    Utan min inkomst skulle vi tvingas flytta. Jag tjänar många gånger mer än han.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 20:45:19 följande:
    Jag håller med. Jag förstår inte TS ovilja, men jag lägger ansvaret på pappan. Det är hans uppgift att ta hand om sitt barn. På ett eller annat sätt.
    Jag behöver helt enkelt rummet för att kunna sköta mitt jobb.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Självisk) skrev 2024-04-09 06:05:01 följande:

Men hur självisk får man vara! Så han ska bo där med dina barn och skapa eran lilla familj men när hans son behöver stöd och hjälp från sin pappa, så sätter du stopp? Gäller det samma dina barn då att så fort de anses vuxna, vid 18 då antar jag så ska de flytta ut oavsett om de studerar, har jobb eller inte och sen får de inte komma tillbaka?

Han valde att flytta in, han ville att vi skulle bli en familj. Ingen tvingade honom. Grabben kan som sagt bo i vardagsrummet om det är under begränsad tid, men ett eget rum får han inte. Han bor hos sin mamma och borde ha hört sig för innan han valde en skola i en annan stad.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hur gick diskussionen innan?) skrev 2024-04-09 11:46:25 följande:
    Nu har det några dagar sen du skrev inlägget och jag antar att ni nu pratat mer om det hela och kanske även med hans son, vad säger din sambo nu? 
    Vi pratar, men är inte överens. Finns inte så mycket nytt att säga. Han börjar inte skolan förrän i höst, så är ju ett tag kvar.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (F) skrev 2024-04-09 11:43:40 följande:
    Vad jobbar du med...? Varför inte på din arbetsplats? Vad behöver du så mycket utrymme till som ett helt rum?
    Vad menar du med "på din arbetsplats"? Det rummet ÄR min arbetsplats. Vad jag jobbar med är helt irrelevant.
  • Anonym (Jag)
    Jemp skrev 2024-04-09 12:10:09 följande:
    Vi är nog många som förutsatt att det är universitetet eller annan typ av vuxenutbildning det gäller, stämmer det? 
    Japp, det stämmer.
  • Anonym (Jag)
    Jemp skrev 2024-04-09 12:27:17 följande:
    Ok. Då antar jag att det gäller ?annan vuxenutbildning?.

För universiteten har inte sista ansökningsdag ens varit så pappan kanske bör diskutera alternativ med barnet i så fall. Men då kan han ju omöjligt fått antagningsbesked redan. 
    Du det vet jag faktiskt inte, jag vet bara att han sökte i vintras och var och är väldigt hemlighetsfull med vad. Det är något med estetisk inriktning, han har pratat länge om att han vill bli skådespelare.
Svar på tråden Han vill att sonen ska flytta in