• Anonym (TS)

Hur mycket uppmärksamhet vill ni män ha?

Jag funderar på när man fått kontakt med en ny man hur mycket man ska skriva och så. Jag tror jag varit dålig på det och mest låter honom höra av sig och hålla kontakten i gång. Dock så tycker jag att jag svarar i ungefär samma nivå, visar intresse och engagemang tillbaka om han gör det. Kan också svara kort om jag inte har något speciellt att säga mer just då.

En man skrev ofta det blev mycket mess fram och tillbaka i telefonen på en dag. Jag är sån att det dröja 1-2 timmar innan jag svarar, sen kanske man mer samtalar fram och tillbaka snabbt en stund, sen kan det dröja igen om man gör något annat. Men på helgen en gång när jag dröjde så frågade han vad gör du egentligen. På ett sätt så att jag kände mig lite som att jag kanske försummade honom. När han jobbade sa han inget om det. Men jag kände överlag att det blev mycket med honom och det kändes som ett tvång att skriva mer än jag gjorde. Fast jag hade väl heller inte så mycket mer att säga alla gånger? Han svarade nog överlag snabbare än jag och skrev oftare.

En annan jag dejtade var det mer, som jag kände det, lugnt. Inte ens att det behövde bli varje dag, men oftast varje dag skrev vi till varandra och inte så intensivt som en gång per timme eller varannan.

Och en annan sak är just om jag kanske borde driva det mer och ta initiativ till kontakt med en ny kille (som man redan har kontakt med, menar alltså inte allra första kontakten, utan mer att man börjat hålla en kontakt ). Kanske har man träffats en gång redan, men menar allmänt i början, hur på ska man vara? Jag har tänkt mycket på hur jag har varit att jag kanske verkat för loj och ointresserad och inte bryr mig.

Ska jag visa mer uppmärksamhet och skriva först oftare och inte mest när han skrivit först? Som jag gjort förut.

Och även svara snabbare.

Vill ni män ha det så? Ha mycket uppmärksamhet? Känner ni att det kan bli jobbigt om kvinnan inte ger mycket uppmärksamhet och tar mycket initiativ och driver på kontakten? Ja jag vet att alla män är olika och jag önskar svar från olika män

• Svar på tråden Hur mycket uppmärksamhet vill ni män ha?
  • Anonym (Kaffedraken)

Hon får gärna höra av sig ibland, men inte vara för klängig. Och inte göra som en tjej jag hade kontakt med, mest via sms. En gång när jag inte svarade samma dag så trodde hon inte att jag skulle svara alls. Själv så dröjde hon 2 veckor med svar en gång.

• Tecum

Som du beskriver det behöver du inte skriva mer eller svara snabbare. Det kan bli efterhängset. Däremot ska du se till att skriva först då och då, det visar att du är intresserad.
    Sen kan ni väl ta ett snack om hur ofta och hur mycket ni förväntar er, ni har lärt känna varann en del och kan ta ett sådant samtal.

• Anonym (Obs kanske dumt :D)

Det här är kanske dumt men jag har alltid gillat om kvinnan har vart väldigt på redan väldigt tidigt i förhållandet med 30+ sms om dagen, jag älskar dig osv. Mina kvinnliga kollegor har sagt att se upp för den där, herregud vad hon terrar din telefon osv. och den typen av kommentarer så det skall vara rätt mycket tycker jag. Mer än vad man kanske tror. 

• Anonym (Mx)

Män är såklart olika, men jag hade precis som Tecum skriver varit glad om tjejen ibland skrev först. Men en alltför klängig tjej skulle jag inte vilja ha.

• Anonym (L)

Det är skillnad på att ge uppmärksamhet och att vara klängig. Uppmärksamhet ja tack, klängighet nej tack!

• Anonym (TS)
    Anonym (L) skrev 2024-04-07 20:44:56 följande:

Det är skillnad på att ge uppmärksamhet och att vara klängig. Uppmärksamhet ja tack, klängighet nej tack!

Det är hur mycket jag ska göra, som jag behövde hjälp med?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 20:24:39 följande:

Män är såklart olika, men jag hade precis som Tecum skriver varit glad om tjejen ibland skrev först. Men en alltför klängig tjej skulle jag inte vilja ha.

mmm, hur mycket blir klängigt då?

Jag upplevde det lite så med mannen jag berättade, han kändes nästan klängig. Sen kände jag mig dålig för jag tyckte ju om honom och vill ha kontakt med honom. Ge uppmärksamheten han behöver
  • Anonym (W)

TS, vad skulle du tycka var klängigt när en man visade dig uppmärksamhet? Vad skulle du uppskatta och vad skulle du inte uppskatta? Svaret är förmodligen en bra fingervisning.

Svar på tråden Hur mycket uppmärksamhet vill ni män ha?