• Anonym (Orolig)

Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?

Varit ihop i 2 månader, träffat varandras familj och senast i går sa han till mig hur kär han är i mig. Han har inte gett mig NÅGON anledning att tvivla på honom. Nästa vecka är jag bjuden på hans pappas födelsedagskalas.

Förra veckan sa min kompis att hon sett honom på Tinder. Tyvärr tog hon inga screenshots så jag skapade ett konto, ställde in på hans ålder och avstånd och efter en halvtimme hittar jag honom. Står också "nyligen aktiv" bredvid hans namn. Allt i profilen såg EXAKT ut som när vi matchade. 
    Vad ska jag göra? Kan det här vara en bugg? Vet att han har problem med sin telefon och gjorde en reset av alla appar, kan det ha med det att göra? Jag har själv inte tagit bort Tinderappen pga lat (dock tog jag bort mitt konto när vi blev ihop). Fattar inte ens när han ska ha haft tid till att Tindra senaste veckan då han och jag var på hans familjs lantatälle senaste veckan och umgåtts nästan 24/7.
    Vad sjutton ska jag göra?
  • Svar på tråden Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?
  • Anonym (F)

Det är INTE en bugg. Han har varit online. Fråga honom varför, eller så dumpar du direkt.

"Jag har fått veta av andra att du är aktiv på Tinder, jag trodde att vi var i en relation, eller är vi fortfarande öppna för att träffa andra?"

• Anonym (Orolig)
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 10:36:26 följande:

Det är INTE en bugg. Han har varit online. Fråga honom varför, eller så dumpar du direkt.

"Jag har fått veta av andra att du är aktiv på Tinder, jag trodde att vi var i en relation, eller är vi fortfarande öppna för att träffa andra?"

Hej! Hur kan du vara säker på det? Frågar för att jag vill vara säker innan jag frågar.

Jag vet att min profil på Tinder var synlig månader efter att jag tagit bort appen (när jag var ung och oteknisk och trodde ta bort appen var samma sak sol at ta bort sin profil)
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 10:51:04 följande:
    Hej! Hur kan du vara säker på det? Frågar för att jag vill vara säker innan jag frågar.

Jag vet att min profil på Tinder var synlig månader efter att jag tagit bort appen (när jag var ung och oteknisk och trodde ta bort appen var samma sak sol at ta bort sin profil)
    Därför att det inte funkar så, appar "buggar" inte på det sättet.

Synlig är inte detsamma som aktiv. Att du tar bort appen gör så klart ingen som helst skillnad, man måste ta bort kontot eller pausa det (beroende på vilken man använder).
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 10:53:46 följande:
    Därför att det inte funkar så, appar "buggar" inte på det sättet.

Synlig är inte detsamma som aktiv. Att du tar bort appen gör så klart ingen som helst skillnad, man måste ta bort kontot eller pausa det (beroende på vilken man använder).
    Ok, gäller samma sak med ändrat avstånd, att man måste ha öppnat appen för atr det ska uppdateras?
  • Anonym (Hm)

Gör en fejkprofil o swipa höger så ser du om du får svar. 

• Anonym (Zezzan)

Ska ni vara ett par behöver ni vara ärliga. Du får börja och vara ärlig med vad du fått höra. Det går ju inte att fortsätta som om inget hänt, eller hur? 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Zezzan) skrev 2024-04-08 11:37:06 följande:

Ska ni vara ett par behöver ni vara ärliga. Du får börja och vara ärlig med vad du fått höra. Det går ju inte att fortsätta som om inget hänt, eller hur? 

Nej, dey är sant. Önskar jag kunde veta helt säkert att han använt appen. Jag har kollat upp honom dagligen senaste veckan och märkt en konstig grej på Tinders hemsida står set att 'nyligen aktiv" betyder senastr 24 timmarna. Kollade upp honom tre gånger på samma dag för att verifiera och såg inte "nyligen aktiv" på morgonen. På eftermiddagen samma dag stod det "nyligen aktiv" men inte på kvällen samma dag vilket gör det ännu mer förvirrande :(

Har själv blivit anklagad för art vara otrogen när jag vat oskyldig pga appaktivitet så det är väldigt känsligt för mig
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 11:12:57 följande:
    Ok, gäller samma sak med ändrat avstånd, att man måste ha öppnat appen för atr det ska uppdateras?
    Appen måste inte vara öppen som så att man sitter med den, men jag är osäker på om den läser via gps eller om man aktivt går in och byter ort själv. Har inte använt mitt konto på ett tag x)
  • Anonym (Orolig)

Ok, tack för svar! Men detta nyligen aktiv alltså...Jag har kollat upp honom dagligen senaste veckan och märkt en konstig grej på Tinders hemsida står det att 'nyligen aktiv" betyder senaste 24h. Kollade upp honom tre gånger på samma dag för att verifiera och såg inte "nyligen aktiv" på morgonen. På eftermiddagen samma dag stod det "nyligen aktiv" men inte på kvällen så uppe barligen gäller det inte för 24h som det står på hemsidan. Vet du möjligtvis vad det kan ha för förklaring?

Anonym (F) skrev 2024-04-08 11:49:09 följande:
    Appen måste inte vara öppen som så att man sitter med den, men jag är osäker på om den läser via gps eller om man aktivt går in och byter ort själv. Har inte använt mitt konto på ett tag x)
  • Elis73

Nu använder jag inte Tinder och kanske därför inte borde svara

Men betyder aktiv att han svajpat höger på någon - eller bara att han varit inne? Kanske har han kvar kontot och av nyfikenhet kollar lite som tidsfördriv. Korkat och inte särskilt snällt i en relation. Men inte samma sak som att vara otrogen. 

Ställ honom mot väggen och säg vad du sett. Sedan får du se om hans förklaring är trovärdig. 

Svar på tråden Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?