• Anonym (Orolig)

Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?

Varit ihop i 2 månader, träffat varandras familj och senast i går sa han till mig hur kär han är i mig. Han har inte gett mig NÅGON anledning att tvivla på honom. Nästa vecka är jag bjuden på hans pappas födelsedagskalas.

Förra veckan sa min kompis att hon sett honom på Tinder. Tyvärr tog hon inga screenshots så jag skapade ett konto, ställde in på hans ålder och avstånd och efter en halvtimme hittar jag honom. Står också "nyligen aktiv" bredvid hans namn. Allt i profilen såg EXAKT ut som när vi matchade. 
    Vad ska jag göra? Kan det här vara en bugg? Vet att han har problem med sin telefon och gjorde en reset av alla appar, kan det ha med det att göra? Jag har själv inte tagit bort Tinderappen pga lat (dock tog jag bort mitt konto när vi blev ihop). Fattar inte ens när han ska ha haft tid till att Tindra senaste veckan då han och jag var på hans familjs lantatälle senaste veckan och umgåtts nästan 24/7.
    Vad sjutton ska jag göra?
  • Svar på tråden Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?
  • Anonym (F)
    Elis73 skrev 2024-04-08 11:58:05 följande:

Nu använder jag inte Tinder och kanske därför inte borde svara

Men betyder aktiv att han svajpat höger på någon - eller bara att han varit inne? Kanske har han kvar kontot och av nyfikenhet kollar lite som tidsfördriv. Korkat och inte särskilt snällt i en relation. Men inte samma sak som att vara otrogen. 

Ställ honom mot väggen och säg vad du sett. Sedan får du se om hans förklaring är trovärdig. 

Aktiv = varit online. Är man i en relation ska man inte ens ha sitt konto kvar, anser iaf jag, men man går inte online, absolut inte.
  • Yolei
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 10:36:26 följande:

Det är INTE en bugg. Han har varit online. Fråga honom varför, eller så dumpar du direkt.

"Jag har fått veta av andra att du är aktiv på Tinder, jag trodde att vi var i en relation, eller är vi fortfarande öppna för att träffa andra?"

Fast kan det verkligen stämma? Säger inte att TS  kille är oskyldig men tex min Messenger-app säger ofta att jag är online när jag inte varit inne där på jättelänge. Vet det eftersom min mamma brukar  skälla på mig att jag är "online" och "ignorerar henne" när jag inte svarar. Varför skulle inte tinder kunna ha samma bugg?
  • Yolei
    Yolei skrev 2024-04-08 12:28:16 följande:
    Fast kan det verkligen stämma? Säger inte att TS  kille är oskyldig men tex min Messenger-app säger ofta att jag är online när jag inte varit inne där på jättelänge. Vet det eftersom min mamma brukar  skälla på mig att jag är "online" och "ignorerar henne" när jag inte svarar. Varför skulle inte tinder kunna ha samma bugg?
    Alltså för att förtydliga, jag har messenger i bakgrunden och har inte loggat ut därifrån på kanske 5 år.
  • Anonym (F)
    Yolei skrev 2024-04-08 12:28:16 följande:
    Ja det stämmer, det är helt olika funktioner och Tinder är stabil och pålitlig på det sättet. Du måste använda appen för att se ut som aktiv.
  • Yolei
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 13:45:30 följande:
    Ja det stämmer, det är helt olika funktioner och Tinder är stabil och pålitlig på det sättet. Du måste använda appen för att se ut som aktiv.
    Hur vet du det?
  • Anonym (Mis)

Han kanske sett att du har appen kvar? Han vet väl inte att du faktiskt tagit bort kontot. Så han kanske är inne av samma anledning som du, ser om han kan hitta kontot som han tror att du eventuellt har kvar?

• Anonym (Elfa)
    Yolei skrev 2024-04-08 14:08:28 följande:
    Hur vet du det?
    Har du Tinder? 
  • Anonym (F)
    Yolei skrev 2024-04-08 14:08:28 följande:
    Hur vet du det?
    Eeeeh, erfarenhet och lärdomar längs vägen inkl. google kanske? Hur vet du saker som du vet?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Mis) skrev 2024-04-08 14:15:31 följande:

Han kanske sett att du har appen kvar? Han vet väl inte att du faktiskt tagit bort kontot. Så han kanske är inne av samma anledning som du, ser om han kan hitta kontot som han tror att du eventuellt har kvar?

Nej, som sagt, jag laddade ner appen igen efter att min kompis sagt att hon sett honom på tinder. Ville hitta honom
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 14:41:39 följande:
    Eeeeh, erfarenhet och lärdomar längs vägen inkl. google kanske? Hur vet du saker som du vet?
    Kan det möjligtvis handla om att Tinder synkroniserar t.ex googlemailen som man registrerat sig med? Har hittat lite på google. T.ex påstår vissa att de blivit anklagade av sina partners för att vara aktiva när de inte varit det.

Även hittat fall där otrohet uppdagats såklart men man hoppas ju in i det sista att man ska höra till undantagen
  • Anonym (Synd)

Han gör väl som de flesta andra verkar göra som dejtar via tinder, han fortsätter swipa och hoppas på någon "bättre". Verkar vara extremt vanligt nu för tiden (och rätt respektlöst och påvisar att de nog inte är så seriösa som de sagt). Vill man ge relationen en chans så tar man bort sitt konto, det tar bara några minuter o skapa ett nytt ifall det skulle ta slut).

min erfarenhet är att nyligen aktiv betyder att han nyligen haft appen öppen för att swipa eller chatta eller titta på någons profil. Gps kan uppdatera sig i bakgrunden utan att appen är öppen och har med vad för inställningar man gjort när man laddade ner appen (iallafall på iphone) och är ingen som påverkar hans "nyligen aktiv" status.

• Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 15:04:46 följande:
    Kan det möjligtvis handla om att Tinder synkroniserar t.ex googlemailen som man registrerat sig med? Har hittat lite på google. T.ex påstår vissa att de blivit anklagade av sina partners för att vara aktiva när de inte varit det.

Även hittat fall där otrohet uppdagats såklart men man hoppas ju in i det sista att man ska höra till undantagen
    Nej, det är tyvärr inte så det funkar med mailen.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 15:19:24 följande:
    Nej, det är tyvärr inte så det funkar med mailen.
    Ok, kanske en tänkbar förklaring att de som påstår sig inte vara aktiva och blivit anklagade för att vara just det helt enkelt öjuger för att öka sin trovärdighet? :/
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 15:52:45 följande:
    Ok, kanske en tänkbar förklaring att de som påstår sig inte vara aktiva och blivit anklagade för att vara just det helt enkelt öjuger för att öka sin trovärdighet? :/
    Ja vem erkänner frivilligt utan hårda bevis att de varit otrogna? Nästan ingen.
  • Elis73
    Anonym (F) skrev 2024-04-08 12:00:08 följande:
    Aktiv = varit online. Är man i en relation ska man inte ens ha sitt konto kvar, anser iaf jag, men man går inte online, absolut inte.
    Håller med. Men tycker att det är fel i tre olika grader. 

1, Gå in och kolla av nyfikenhet, men inte svajpa höger = Fel och taskigt. Man ska inte ha konto om man är i en relation. 

2. Svajpa höger och ev chatta med någon = Sjukt dåligt och det skulle till ett jälka jobb för att jag skulle kunna förlåta en sådan sak.

3. Träffa någon och ev ligg = Otrogen och 100% slut på relationen.

Oavsett är det dags för ett snack med mannen i fråga.
Svar på tråden Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?