Inlägg från: Anonym (Ullis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ullis)

"Hur äär läääääget *kvitter kvitter* till deprimerad

1. De tänker inte på att "hur är läget?" och liknande är en fråga. De ser det bara som en hälsningsfras. Ett hej med några extra stavelser. 

2. De kvittrar för att det många gånger fungerar för att muntra upp människor, åtminstone litegrann. Men ibland är det ju som du säger. Att man är så nere att det där kvittret mest känns som att de vill att man ska vara gladare än vad man faktiskt har förmåga till.

• Anonym (Ullis)
    Anonym (Sur) skrev 2024-04-09 12:45:19 följande:

Social kompetens är att först läsa av personen och sedan anpassa sig efter det, inte att bara gå på som vanligt och köra sitt eget race! De hade lika gärna kunnat ge mig ett knytnävsslag, det hade fått samma effekt på mig! De är socialt klumpiga och respektlösa! Till och med jag som har autism läser av och anpassar mitt bemötande efter de människor jag träffar! Så varför ska sådana få jobba med mig?!

Som autist lär man sig att anpassa sig, eftersom de flesta är konstiga i jämförelse med en själv. Människor som är som "alla andra" lär sig inte det på samma vis. De går inte på alls lika många nitar som de kan dra lärdom av.

Man skulle förstås önska att alla som jobbar med att hjälpa autister hade bättre koll. Men att komna till rätta ned kompetensbristen kostar pengar - pengar som inte finns.
Svar på tråden "Hur äär läääääget *kvitter kvitter* till deprimerad