Anonym (Sur) skrev 2024-04-10 14:31:31 följande:
C:
Du kanske ska lyssna på dina patienter istället för att ge dem ännu värre trauman! Jag har träffat många som till synes "skiter i allt" för att de ändå inte får den hjälp just DE behöver! Är det deras fel att din "hjälp" inte fungerar på dem? De kanske tackar nej av ren självkännedom, att de vet att de behöver något helt annat? När professionella inte lyssnar eller bryr sig skapar det ännu värre trauman än det man redan befinner sig i pga att ingen velat hjälpa en! Missbruk beror alltid på trauma av något slag! Själv ska jag till behandlingshem för att få traumabehandling pga att jag aldrig någonsin under alla dessa år blivit beviljad någon traumabehandling, utan bara blivit hänvisad till "eget ansvar", "ta det jag får" och massa sånt där totalt oprofessionellt och oempatiskt!
Du har väldigt höga förväntningar på människor som gör ett svårt jobb. De flesta människor är faktiskt rätt dåliga på en massa saker. Det betyder inte att de är dåliga människor eller att de förtjänar att bli dåligt behandlade.
Jag tror att du behöver inse att även människor som inte har fått en diagnos förtjänar att bli behandlade med förståelse och vänlighet