Inlägg från: Anonym (Au) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Au)

"Hur äär läääääget *kvitter kvitter* till deprimerad

Anonym (M) skrev 2024-04-09 13:14:32 följande:

Jag tror de ogillar dig lika mycket. Flinet är nog bara för att antingen reta dig eller orka stå ut med dig. 

Sedan är det väl vi som arbetar som bidrar mest till att sådana som du får hjälp. I ditt fall ett slöseri med skattemedel. Fy fan för otacksamma människor. 

Fortsätt sura, du bestämmer själv hur du vill se på livet. 

Autist här som verkligen håller med dig! Utom första stycket kanske..
  • Anonym (Au)
    Anonym (Sur) skrev 2024-04-10 12:25:44 följande:

"Autist här som verkligen håller med dig..":

Jaha då vet man att varken du själv eller någon anhörig till dig betalar/betalat någon skatt! Av ditt resonemang att döma. Och att du fått den hjälp du behövt! Alla får inte det! 

Man visar tacksamhet mot alla anställda man träffar, speciellt de som servat en på något sätt. Boendestöd, trappstädare, resturangpersonal, sjukvårdspersonal, socialtjänst mm. 
    Om jag någon gång låtit irriterad eller höjt rösten så ber jag om ursäkt sekunden efter. 

Skatt har inget med att visa normalt hyfs att göra! 
  • Anonym (Au)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-12 17:34:47 följande:
    De gör det väl inte för att vara snälla utan för att de får betalt. Varför ska man vara tacksam att de gör sitt jobb. Tacksam kan man vara när någon obetalt hjälper en och ger av sin dyrbara tid.

Ändå så tackar jag. Men det är inget du kan kräva av någon att de ska visa tacksamhet
    Tror du att alla enbart jobbar för att få betalt, men bryr sig inte ett skit om att göra ett bra jobb? Vilken sorglig inställning till lönearbete! 
    Visst väljer man själv om man vill vara ett arsle ute i samhället och aldrig tacka när man handlat något, aldrig tacka den som kör ut ens mat eller den som kört taxin man åkt med. Den läkare som opererat en eller den som renoverat ens hem. Vill man vara en otrevlig tjurskalle så står det var och en fritt att vara det, men det är knappast ett framgångsrikt koncept. Dessutom tror jag knappast att någon mår bättre av att gå runt och vara vresig och otrevlig.
  • Anonym (Au)
    Anonym (Sur) skrev 2024-04-12 01:53:19 följande:
    OM de gjort sig förtjänta av det, ja
    Så länge de inte missköter jobbet eller är direkt otrevliga så. Dit hör verkligen inte att hälsa med trevlighet och leenden.
Svar på tråden "Hur äär läääääget *kvitter kvitter* till deprimerad