Inlägg från: Anonym (Gymtjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gymtjej)

Gymcrush

Hej! Hoppas jag skriver på rätt kategori, är ej så van vid familjeliv. 

Hur som helst så har jag börjat träna på ett nytt gym och har fått en minicrush på en kille där. Det började med att han ställde sig väldigt nära mig och träna när det fanns massa plats runt omkring. Blev typ nervös och visste ej vart jag skulle titta. Detta hände igen vid två senare tillfällen. Jag log väl lite då och försökte möta hans blick mer men blev ändå nervös och tittade bort. Sen idag när jag körde rodd började han träna framför mig med ansiktet mot mig så att vi kunde se varandra. Försökte även där titta mer på honom för att visa intresse mm.

Ja som ni förstår har vi inte sett varandra så jättemånga gånger än men ber om råd om hur jag ska få kontakt med honom innan det rinner ur sanden. För förstår ju att endast blickar inte leder någonstans.

• Svar på tråden Gymcrush
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (...) skrev 2024-04-10 22:20:34 följande:

Le mot honom mer än mot andra. Se hur han reagerar

Ja ska försöka göra det mer!
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-10 22:26:48 följande:

Jag har gymmat i drygt 25 år. Att man ställer sig bredvid någon kan bara vara att man ser sin spegelbild bättre eller något liknande.

Skulle det betyda något mer så borde han besvara dina blickar mer. Men han kanske är blyg. Jag vet inte.

Du får väl prata med honom. Be om hjälp med någon maskin eller övning exempelvis. Så kan ni börja där.

Kan ju även bli mer spännande om ni bygger upp någon stämning med blickar och leenden. 

Ja sant. Har rätt dålig syn på långt håll så ibland kan jag inte vara säker på att han möter min blick men tycker iaf att han ganska tydligt tittar åt mitt håll. Men när vi rör oss nära varandra får jag vara mer uppmärksam på vart han tittar och om vi möter ögonkontakt att hålla kvar lite och le. 
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-10 22:26:48 följande:

Jag har gymmat i drygt 25 år. Att man ställer sig bredvid någon kan bara vara att man ser sin spegelbild bättre eller något liknande.

Skulle det betyda något mer så borde han besvara dina blickar mer. Men han kanske är blyg. Jag vet inte.

Du får väl prata med honom. Be om hjälp med någon maskin eller övning exempelvis. Så kan ni börja där.

Kan ju även bli mer spännande om ni bygger upp någon stämning med blickar och leenden. 

Glömde svara angående fråga om övningar att jag själv tänkt på det så det känns rimligt att lite längre fram fråga om jag gör rätt med en övning osv!
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-10 22:56:57 följande:

Asså det känns ju som att du kommer gå på en jäkla landmina. 

Du menar att han satte sig mitt emot och tittade på dig, men säger inte hej?

Han stod mitt emot och tränade vader men det var kanske 10 meter mellan oss
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Gymtjej) skrev 2024-04-10 23:01:39 följande:
    Han stod mitt emot och tränade vader men det var kanske 10 meter mellan oss
    Alltså jag satt och körde roddmaskinen, han såg mig och gick mot mig stannade några meter ifrån och såg ut att tänka lite och sedan tog han en stepbräda gick bort ca 10 meter till en rigg (?) och tränade vader medan han kunde se mot mig Tungan ute
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-10 23:08:16 följande:
    Och du ögnade och ögnade och slängde med hela håret, men han sa inte hej. Jag tror jag hörde hela första gången? 
    Nej inte direkt. Sen kanske han inte ville komma fram och störa mitt under genomförandet
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-11 07:19:40 följande:
    Vad jag säger är alltså att du har gjort så mycket nu att du kan låta honom komma fram, borde inte behöva göra något "mer".
    Okej så om det är så som ni säger att han ej är intresserad, ska jag bara strunta i honom nu i fortsättningen? 
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Rob) skrev 2024-04-11 10:16:21 följande:

Kolla om han finns på någon dejtingsajt som tex Tinder.  
    Är man singel och gymmar så är han väl med 99 % sannolikthet på en dejtingsajt också...

Personligen hade jag aldrig vågat ta kontakt med en tjej på gymmet. Spanat visst.  Men tjejen hade fått tagit initiativ i så fall...

Men om tjejen hade visat intresse som att titta på dig och le samt säga hej ibland, hade du gått fram till henne då? 
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-11 16:21:00 följande:

Har du provat att säga Hej! nu när ni känner igen varandra?

Nej har knappt vågat le åt honom haha... men ska åtminstone le åt honom idag om jag ser hnm och om vi kommer nära varandra kanske jag vågar säga hej 
  • Anonym (Gymtjej)

Såg honom idag på gymmet och han är såå snygg😩 körde axelpress i maskin och då gick han förbi och vi såg varandra. Sen kort senare gick han förbi igen och sen igen en kort stund efter. Sen efter det började han träna nära mig 🥰 vågade först ej titta men gjorde det sen ändå och då tittade han rakt fram men såg ut som att han log lite samt att han försökte titta lite men att det inte skulle vara uppenbart 

• Anonym (Gymtjej)

Hej igen, tänkte att det vore kul att uppdatera lite... Jag har pratat mycket med honom nu och vi gick även på vår första dejt förra veckan och vi ska ha vår andra dejt imorgon! Vi klickar jättebra och är sjukt attraherad av honom och börjar bli kär på riktigt för hans personlighet! Glad 
    Kände bara att det var värt att nämna ifall det är någon annan som har en gymcrush och är lite rädd för att ta första steget. Var ej det! Finns en chans att tensionen du känner att ni har faktiskt finns där och att den andra personen känner samma sak Drömmer

• Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-16 13:32:12 följande:
    Berätta. Vem tog första steget?  Vad sa du/han?  
    Det var jag. Han tränade vid en kabelmaskin och jag hade också tänkt att använda den så jag tänkte bara fuck it nu går jag och ställer mig bredvid honom och säger något. Så sa typ "Hej, vi ser varandra mycket här" och då vet jag inte om han missförstod eller inte hörde först så han svarade "Du får träna här om du vill" haha så det var inte en jättesmidig start men då började vi småprata iaf och han frågade vad jag hette osv. 
Svar på tråden Gymcrush