• Anonym (Ledande man)

Taken in hand

Vill ha lite nytändning i förhållandet och vill föreslå Taken in hand för frun. Vad hade ni kvinnor tyckt om er man hade föreslagit att leva på detta sätt? 

Se förklaring nedan.

"What is a Taken In Hand relationship?

A Taken In Hand relationship is a fully-committed wholehearted sexually-exclusive marriage in which the husband wears the trousers and is firmly and actively in charge (to his wife's delight!)?and he puts his wife and their relationship first. Putting her and the relationship first is the key to creating a marriage in which the man is in control in a good, healthy and sustainable way.

Taken In Hand is neither all about the man, as in some D/s relationships in which the man has control, nor is it all about the woman, as in some DD relationships?it is for both. Neither spouse is a self-absorbed narcissist.

The wives in Taken In Hand relationships tend not to claim to be submissive (though their husbands may well consider them to be so) but they do strongly prefer not to be the one in charge in their relationship, and they do respect, honour and appreciate their husbands and strive to please them.

The husbands in Taken In Hand relationships tend not to claim to be dominant (though their wives may well consider them to be so) but they do strongly prefer to be the one wearing the trousers in their marriage, and they do enjoy dominating and submitting their wife when necessary to maintain their position?and indeed for the pure fun of it.

Taken In Hand relationships are not about the wife gritting her teeth and suffering while she dutifully serves and obeys, and nor are they about the husband shouldering a horrible burden he would much rather not have. That all sounds very unpleasant to us. Taken In Hand is about using the power of a white-hot sexual connection to create a rock-solid permanent marital bond. It is intended to be fun and sexy, not a duty or a burden. If you don't find the idea of Taken In Hand exciting or at least strangely attractive, it is not for you. Taken In Hand is not compulsory!"

• Svar på tråden Taken in hand
  • Anonym (Mimi)

Jag hade asgarvat och lämnat på stört.

• Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (Mimi) skrev 2024-04-14 09:57:09 följande:

Jag hade asgarvat och lämnat på stört.

Ha ha...samma här. Jösses 😀
  • kioskvältare

Vilket trams...

"nytändning i förhållandet" säger du. Visst, du kanske tänder på makt och en foglig och tyst fru, det är ju bra för dig.

• Anonym (Wut)

Jag tycker beskrivningen var väldigt otydlig, det kändes mest som massa ordbajseri.
    Vad handlar det om mer konkret? Är det att mannen ska göra allt i förhållandet eller något annat?

• Fjäril kär

Det där var ju bara en omständlig beskrivning av allt det INTE är så vad konkret ÄR det då egentligen?  Sägs ju ingenting alls om hur man konkret lever i en vardag på det sättet. 

Istället för att bara klistra in en massa ord. Berätta själv vad som menas? 

• linani

Vad konkret är det du vill bestämma över i förhållandet? Era semesterplaner, vilket däckhotell för vinterdäcken och vilket elbolag? Har svårt att se hur något av det skulle bidra till en sexuell nytändning. 

• Anonym (Mellanmjölksvenne)

Det finns så mycket trender i sex.

Jag tror de flesta av dessa böjelser såsom bondage, hotwife och allt vad det nu heter är symtom på psykiska problem såsom självskadebeteende, porrskada, sociopati mm.

Make sex lagom igen.

• Anonym (Lilly)

Hur hag hade reagerat? Det finns tre alternativ vilka kan kombineras: skratta, gråta, ringa psykologen (åt honom alltså). 

• Anonym (Mimi)

Skulle vara kul att se hur du ts tänker lägga fram det.

TS: Älskling, jag skulle vilja vara den som bär byxorna i vårt förhållande.

Frun: !? Eh va?

TS: Ja men den som styr och bestämmer allt. Fast inte vara dominant.

Frun: Styra och ställa VAD?

TS: Allt! Vad vi ska lägga pengarna på, vad vi ska äta, när vi ska ha sex, våra semestrar. Det är viktigt för mig att vara den som bär byxorna!

Frun: Jag bär också byxor.

TS: Jag menar att jag vill bestämma allt!

Frun: Så du vill att jag bara ska hålla tyst och du ska bestämma allt?

TS: Ja.

Good luck, ts!

• Anonym (M)
    Anonym (Ledande man) skrev 2024-04-14 09:55:21 följande:
    Taken in hand

Vill ha lite nytändning i förhållandet och vill föreslå Taken in hand för frun. Vad hade ni kvinnor tyckt om er man hade föreslagit att leva på detta sätt? 

Se förklaring nedan.

"What is a Taken In Hand relationship?

A Taken In Hand relationship is a fully-committed wholehearted sexually-exclusive marriage in which the husband wears the trousers and is firmly and actively in charge (to his wife's delight!)?and he puts his wife and their relationship first. Putting her and the relationship first is the key to creating a marriage in which the man is in control in a good, healthy and sustainable way.

Taken In Hand is neither all about the man, as in some D/s relationships in which the man has control, nor is it all about the woman, as in some DD relationships?it is for both. Neither spouse is a self-absorbed narcissist.

The wives in Taken In Hand relationships tend not to claim to be submissive (though their husbands may well consider them to be so) but they do strongly prefer not to be the one in charge in their relationship, and they do respect, honour and appreciate their husbands and strive to please them.

The husbands in Taken In Hand relationships tend not to claim to be dominant (though their wives may well consider them to be so) but they do strongly prefer to be the one wearing the trousers in their marriage, and they do enjoy dominating and submitting their wife when necessary to maintain their position?and indeed for the pure fun of it.

Taken In Hand relationships are not about the wife gritting her teeth and suffering while she dutifully serves and obeys, and nor are they about the husband shouldering a horrible burden he would much rather not have. That all sounds very unpleasant to us. Taken In Hand is about using the power of a white-hot sexual connection to create a rock-solid permanent marital bond. It is intended to be fun and sexy, not a duty or a burden. If you don't find the idea of Taken In Hand exciting or at least strangely attractive, it is not for you. Taken In Hand is not compulsory!"

Det är så de flesta kvinnor vill leva men frågar du henne rakt ut så kommer du få liknande svar som du fått i tråden. Alltså om du vill vara en ledande man så ska du bara köra på och inte fråga henne om du får bestämma saker.
  • Anonym (Ann)

Känner igen terminologin Taken in Hand från sk Domestic Discipline som innebär att mannen typ har rätt att ge henne smisk på bara rumpan om hon missköter sig. Det förutsätts att förstås att hon är villig till en sådan relation. Det är förstås inte bara detta utan att det överlag är mannen som är herre i huset och den som bestämmer. Men samtidigt får man hoppas att frun får mycket kärlek. Är själv väldigt smiskintresserad och lever ut mitt intresse ordentligt med både män och kvinnor (Jag vill bara ta emot smisk, inte ge), men denna typ av förhållande är till och med för magstarkt för mig. Konceptet kommer från USA förstås.

• Anonym (Undrar)

Vad har ni för slags förhållande idag, TS? Tänker att det kan bli väldigt svårt att införa något sådant i ett "normalt" förhållande om man inte redan är inne på sådana grejer.

• Anonym (HKH)

Det låter oerhört tråkigt. 

Som man tackar jag nej till detta. Jag vill ha en fru som är stark och jämbördig och humor. Inte undergiven. Inte fan orkar jag bestämma allt hela tiden heller!

• Fiona M

Här är vi ett team, inte en ledare och en följare, så det låter inte som nåt för oss, men jag tycker texten är otydlig.
    Det räknas upp en massa saker det inte innebär, men kan du förklara med egna ord vad det faktiskt är och hur det yttrar sig i vardagen?

• Anonym (Över knät)

Det är förmodligen så enkelt att han vill ha den rättigheten att (när det passar enligt honom) lägga sin fru över knät och ge henne smisk. 
    Lite festligt att han "missade" just den biten som är så viktiga för dom som lever i ett sånt förhållande :)

• TvillingmammaVästgöte

Det låter som att gå tillbaks till artonhundratalets könsroller minst? Det skulle jag inte vara intresserad av. 

Det är otroligt vad många som verkar vara förvirrade och sökande idag. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Över knät) skrev 2024-04-14 16:38:40 följande:

Det är förmodligen så enkelt att han vill ha den rättigheten att (när det passar enligt honom) lägga sin fru över knät och ge henne smisk. 
    Lite festligt att han "missade" just den biten som är så viktiga för dom som lever i ett sånt förhållande :)

Ja, det är märkligt nu att det blivit så vanligt att legitimera misshandel inom ett äktenskap eller relation. 

Många unga kvinnor blir idag skadade och måste söka vård pga det som idag kallas hårt sex, förut kallades det misshandel. 

• Anonym (Ann)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-14 17:04:30 följande:

Ja, det är märkligt nu att det blivit så vanligt att legitimera misshandel inom ett äktenskap eller relation. 

Många unga kvinnor blir idag skadade och måste söka vård pga det som idag kallas hårt sex, förut kallades det misshandel. 

Röda skinkor är inte misshandel så länge smisk getts under samtycke och inte hårdare än bägge varit med på. Det är misshandel bara om man går utanför gränsen vad bägge (framför allt mottagaren) gått med på. Men i övrigt, ja taken in hand är väl magstarkt.
Svar på tråden Taken in hand