• Anonym (Vet inte)

Känner mig psykiskt instabil

Vet inte vad jag ska göra med mig själv längre. 

Mår dåligt konstant, självmordstankar, hamnar i konflikt med precis allt och alla. Inget fungerar, varken på jobb, hemma, grannar eller någonting. 

O inte blir det bättre av att jag dricker på helgerna. Allt blir bara ännu värre. 

Jag orkar inte mer. Vet inte vad jag ska göra. Har fast anställning. O behöver ju pengarna. Men det fungerar inte känner jag. O finna annat arbete är inte så lätt direkt. 

Skulle behöva få sova 2 månader ute i en koja i skogen typ. 

Vet inte vad jag ska ta mig till längre. 

• Svar på tråden Känner mig psykiskt instabil
  • Anonym (F)
    Anonym (Vet inte) skrev 2024-04-14 11:39:29 följande:
    Känner mig psykiskt instabil

Vet inte vad jag ska göra med mig själv längre. 

Mår dåligt konstant, självmordstankar, hamnar i konflikt med precis allt och alla. Inget fungerar, varken på jobb, hemma, grannar eller någonting. 

O inte blir det bättre av att jag dricker på helgerna. Allt blir bara ännu värre. 

Jag orkar inte mer. Vet inte vad jag ska göra. Har fast anställning. O behöver ju pengarna. Men det fungerar inte känner jag. O finna annat arbete är inte så lätt direkt. 

Skulle behöva få sova 2 månader ute i en koja i skogen typ. 

Vet inte vad jag ska ta mig till längre. 

Låter väldigt jobbigt och det blir nog en ond spiral. Du behöver hjälp.
    Det påminner om en bekant till mig.
  • Anonym (T)

Sluta drick.. Alkohol är ångestdrivande så du påverkas flera dagar efter att du druckit.

• Anonym (F)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:10:25 följande:

Sluta drick.. Alkohol är ångestdrivande så du påverkas flera dagar efter att du druckit.

Det är ju det som är så dumt, för då dricker de för att dämpa ångesten, för att sen få mer ångest efteråt.
  • Anonym (T)
    Anonym (F) skrev 2024-04-14 12:14:09 följande:
    Det är ju det som är så dumt, för då dricker de för att dämpa ångesten, för att sen få mer ångest efteråt.
    Då är det en självdestruktiv coping teknik som han måste ta itu med.
    Varenda gång man säger nej och gör något annat istället så blir det lite lättare. Kan säga nej och gå till gymmet på helgen, så kanske den även hittar några vänner. 
  • Anonym (F)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:16:46 följande:
    Då är det en självdestruktiv coping teknik som han måste ta itu med.
    Varenda gång man säger nej och gör något annat istället så blir det lite lättare. Kan säga nej och gå till gymmet på helgen, så kanske den även hittar några vänner. 
    Ja fast det där är inte alltid så lätt att komma ur när man är psykiskt labil. Behöver någon typ av hjälp utifrån. Jag har försökt hjälpa en person, men jag kunde inte nå fram, och det slutade varje gång i konflikt.
  • Anonym (Vet inte)

Förr rökte jag cannabis. Livet fungerade för mig och jag ville leva och utvecklas. Men oron över att åka dit förstörde det hela. Så jag slutade med det.

Jag är förstörd efter arbetet varje dag och måste få slappna av under helgerna. Så gick över till alkoholen.

Men alkoholen gör mig så arg. Måste sluta med den.

Skriver till folk o är arg o minns inte det dagen efter. Sjukt pinsamt och idiotiskt. Känner inte igen mig själv överhuvudtaget.

Idag har jag 4 pers som jag måste be om ursäkt till. 

Alkoholen är inte problemet utan ett resultat p ga arbetet. 

Mitt dåliga mående har jag burit med mig sen barn. Jag är ohjälplig.

Enda gången jag fungerade och mått bra i mitt liv var med cannabisen. 

Tankarna om självmord har kommit upp allt mer. Har ångest varje dag på arbetet.

Hatar mig själv och mitt liv. Alkoholen har börjat ställa till det för mig nu sista tiden enbart. Kanske 2 månader bakåt.

• Anonym (T)
    Anonym (F) skrev 2024-04-14 12:34:48 följande:
    Ja fast det där är inte alltid så lätt att komma ur när man är psykiskt labil. Behöver någon typ av hjälp utifrån. Jag har försökt hjälpa en person, men jag kunde inte nå fram, och det slutade varje gång i konflikt.
    Men det spelar ingen som helst roll hur lätt det är eller inte är.. Det är den enda direkta lösningen för TS.....

Han kan inte förvänta sig att börja må bra och fortsätta med beteenden som kommer ge han ångest... 

Har inte sagt att det är lätt.. Men man kan inte dricka gift och tro att man inte kommer dö sen. 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:39:29 följande:
    Men det spelar ingen som helst roll hur lätt det är eller inte är.. Det är den enda direkta lösningen för TS.....

Han kan inte förvänta sig att börja må bra och fortsätta med beteenden som kommer ge han ångest... 

Har inte sagt att det är lätt.. Men man kan inte dricka gift och tro att man inte kommer dö sen. 
    Det är rätt enkelt, sluta dricka alkohol och förkovra dig i beteendet som inte gör dig väl, så kommer du redan nästa vecka förmodligen börja må jäkligt mycket bättre. 
  • Anonym (F)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:39:29 följande:

Helt enig, men måste söka hjälpen själv!
  • Anonym (Missbruk)

Gå på ett möte hos anonyma alkoholister och ta tag i ditt liv. Alkoholism börjar ju långt innan alkoholen 

• Anonym (T)
    Anonym (F) skrev 2024-04-14 12:43:01 följande:
    Helt enig, men måste söka hjälpen själv!
    Det TS skriver i den här tråden är i princip att han vill fortsätta dricka och att livet bara ska kunna funka av sig själv. Det går inte att må bra och "leva drägg". 

Ska man må bra måste man vilja leva bättre.
  • Anonym (Vet inte)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:45:08 följande:
    Det TS skriver i den här tråden är i princip att han vill fortsätta dricka och att livet bara ska kunna funka av sig själv. Det går inte att må bra och "leva drägg". 

Ska man må bra måste man vilja leva bättre.

Va? Jag skrev precis tvärtom. Att jag måste sluta med alkoholen.

Jag började dricka för att jag mådde dåligt. Du vänder ju på allting. 

• Anonym (Missbruk)
    Anonym (Vet inte) skrev 2024-04-14 13:09:10 följande:

Hur är den plan för att sluta att dricka då? 
  • Anonym (F)
    Anonym (Vet inte) skrev 2024-04-14 13:09:10 följande:

Sök hjälp! Det är nog det du måste göra.
  • Anonym (Vet inte)
    Anonym (Missbruk) skrev 2024-04-14 13:17:12 följande:
    Hur är den plan för att sluta att dricka då? 

Plan o plan. Måste försöka hitta annat arbete för jobbet tar kål på mig.

Funderar på att söka något deltids jobb. Måste gå igenom ekonomin o se om det går. Kanske flytta också.

Önskar att jag hade energin till att träna. Men det går inte i dags läget. 

• Anonym (Supa)
    Anonym (Vet inte) skrev 2024-04-14 13:32:31 följande:

Plan o plan. Måste försöka hitta annat arbete för jobbet tar kål på mig.

Funderar på att söka något deltids jobb. Måste gå igenom ekonomin o se om det går. Kanske flytta också.

Önskar att jag hade energin till att träna. Men det går inte i dags läget. 

Konstigt svar. Vad har din ekonomi med ditt drickande att göra (förutom att du kommer att ha mer pengar om du slutar)?

Vad har din träning och energi med ditt supande att göra? Du behöver ju inte börja träna nu för att du slutar supa.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-14 12:10:25 följande:

Alkoholen hjälper under tiden man är påverkad. Vad ts kan göra är att börja dricka på vardagarna också. Några öl på kvällen dämpar ångesten.
  • Anonym (T)
    Anonym (Hej) skrev 2024-04-14 13:45:56 följande:
    Alkoholen hjälper under tiden man är påverkad. Vad ts kan göra är att börja dricka på vardagarna också. Några öl på kvällen dämpar ångesten.
    Som att göra fler hål i båten och sen undra varför det inte funkar.
Svar på tråden Känner mig psykiskt instabil